نقطه ضعف موجود در روابط عمومی ها عدم نظریه پردازی است

 زهرا نصیری

 کنفرانس ملی “رویکردهای نوین روابط عمومی در ایران” با هدف آموزش روابط‌عمومی و اهمیت و جایگاه ویژه آن در اصفهان برگزار می‌شود.

  دبیر علمی کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی در ایران با اشاره به اینکه کنفرانس ملی “رویکردهای نوین روابط عمومی در ایران” با هدف آموزش روابط‌عمومی و اهمیت و جایگاه ویژه آن در اصفهان برگزار می‌شود گفت: در این کنفرانس قرار است برای نخستین بار موضوعاتی در حوزه علم روابط عمومی پرداخته شود که پیش از این مورد توجه قرار نگرفته است.

هادی زمانی، با بیان اینکه پیشرفت در این حوزه رکن اصلی است، تصریح کرد: رسانه در اصفهان در وضعیت نابسامانی قرار دارد که اصلی‌ترین آسیب آن متوجه روابط عمومی‌ها است و باید در این مورد اقداماتی صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت روابط عمومی باید در کشور ساختار و نگرش مناسبی نسبت به این موضوع وجود داشته باشد و یکی از اهداف کلان این کنفرانس بررسی رویکردهای نوین روابط عمومی است. وی با بیان اینکه هنوز یک تعریف علمی قابل‌قبول برای حوزه روابط عمومی وجود ندارد، افزود: هنوز یک نظریه کامل در این حوزه نیست و در دانش روابط عمومی تنها نظریه یک استاد وجود داردف این بدان معناست که ما نظریه پرداز در حوزه روابط عمومی نداریم.

زمانی با بیان اینکه کارگاه آموزشی در این کنفرانس برگزار می‌شود، گفت: با برگزاری این کارگاه‌ها با اساتید فرصتی است تا سرفصل‌ها به صورت حرفه‌ای و علمی آموزش داده شود. یکی از موضوعات مطرح در این کنفرانس، “مدیریت ناب” است که برای نخستین بار به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کنفرانس در روز درگذشت امیرکبیر نیز برگزار می‌شود، افزود: به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی برای او با سخنرانی هاشم گلستانی استادتمام فلسفه اصفهان برگزار می‌شود.

   تعداد ناشران اصفهان از آمریکا بیشتر است!

دبیر کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران گفت: این ظلم است که با پول، روابط عمومی یک سازمان را اول کنیم و نگذاریم تا رشد کند، کنگره رویکردهای نوین روابط عمومی به تنهایی می‌تواند یک تلنگری باشد برای اینکه شرکت‌کنندگان بدانند نقاط ضعف کجاست و آموزش توقف‌پذیر نیست.

  فضل‌اله سلطانی افزود: یکی از مشکلاتی که در جامعه رسانه داریم، آموزش و پژوهش است که هر چه در این زمینه کار کنیم، ماندگار خواهد بود و هرچه از آن دور شویم دور خود چرخیده‌ایم.

وی  با بیان اینکه تشکل‌های روابط عمومی هم برای مشکلات خود چاره‌ای نیاندیشیده‌اند افزود:همین مشکلات گریبان‌گیر ناشران هم هست، تعداد ناشران اصفهان از تعداد کل ناشران آمریکا بیشتر است اما یکی کتابی با یک‌میلیون تیراژ چاپ می‌کند و دیگری در حد ۲۰۰ جلد به چاپ می‌رساند که بعد هم مابقی را هدیه می‌دهد.

گفتنی است ، کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران ۱۹ و ۲۰ دی‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۳ در سالن کتابخانه مرکزی در دو موضوع روابط عمومی الکترونیک در جامعه امروزی و روابط عمومی ناب برگزار می‌شود و گواهینامه آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صادر خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *