نگاهی به اختتامیه جشنواره جنجالی فیلم فجر؛ سیمرغ‌های بی پر و بال

هامون رشیدیان

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با همه حواشی عجیب و غریب خود به پایان رسید و سیمرغ‌ها در آغوش اهالی سینما جای گرفتند. نکته بارز جشنواره امسال عدم حضور بسیاری از حاضران در جشنواره به نشانه اعتراض به داوری‌ها بود اما نکته عجیب‌تر اینکه محمدحسین مهدویان و محمودرضوی کارگردان و تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» که بعد از اعلام آرا با انتشار مطلبی به نام سیمرغ کیلویی چند؟ به شدت به داوری‌ها اعتراض کرده بودند در جشنواره حضور یافتند و جوایز خود را دریافت کردند. در ادامه گزارش نگاهی خواهیم داشت به بعضی از مهمترین برندگان جوایز جشنواره امسال.

سیمرغ بهترین فیلم

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به سیدمحمود رضوی برای «ماجرای نیمروز» رسید.

سیمرغ بهترین کارگردانی

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به وحید جلیلوند برای «بدون تاریخ بدون امضا» رسید. جلیلوند پس از کسب حایزه اش گفت: رسانه ملی، برنامه هفت، افخمی و فراستی تمام تلاشتان را کردید تا ما اهالی سینما از هم دور شویم ولی من آقای ایرج زاد و مهدویان را بوسیدم. رامبد عاشقتم. سعی کردید بین ما انشقاق به وجود آورید ولی ما همه‌مان هم را دوست داریم.

سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به محسن تنابنده برای «فراری» اهدا شد.

سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن

در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول نامه‌ای قرائت شد که هیات داوران بازی همه زنان بازیگر را تحسین کردند و از همین رو دو سیمرغ بلورین برای زنان در نظر گفتند. سیمرغ به مریلا زارعی برای «زیر سقف دودی» و لیلا حاتمی برای «رگ خواب» رسید.

سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به نوید محمدزاده برای «بدون تاریخ بدون امضا» رسید.

سیمرغ بهترین بازیگر مکمل زن

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن تعلق گرفت به ثریا قاسمی برای «ویلایی‌ها». ثریا قاسمی در سالن حضور نداشت و هیچ نماینده‌ای هم برای گرفتن جایزه به صحنه نیامد.

جایزه ویژه استعداد درخشان

جایزه ویژه استعداد درخشان به منیر قیدی برای «ویلایی‌ها» اهدا شد. او گه پیش‌تر از نامزدی در جشنواره انصراف داده بود در مراسم حضور نداشت و نماینده‌ای هم نفرستاده بود.

سیمرغ ویژه

جایزه ویژه هیات داوران و سیمرغ بلورین به علیرضا داوودنژاد برای «فراری» اهدا شد.

سیمرغ بهترین فیلمبرداری

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به هومن بهمنش برای «تابستان داغ» رسید.

سیمرغ بهترین موسیقی

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به کریستوف رضایی برای «نگار» اهدا شد.

سیمرغ بهترین چهره پردازی

سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی به ایمان امیدواری برای «زیر سقف دودی» رسید. مجری برنامه بعد از اینکه نام این شخص را در پاکت دید خنده معناداری کرد.

سیمرغ بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به آرش آقابیگ برای خفگی، رگ خواب و یک روز بخصوص اهدا شد. این یکی از جوایز حاشیه دار امسال بود. ارشا اقدسی قبلاً اسمش برای یک روز بخصوص اعلام شده بود که بعداً نام آقابیگ اضافه شد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *