نیازمندان اصفهان در انتظار سین سخاوت

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در گفت و گو با کیمیای وطن:

نیازمندان اصفهان در انتظار سین سخاوت

پروانه شریفی

سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی، روز احسان و نیکوکاری نام گرفت، هنگامه تجلی مهربانی که در آن تمامی مردمان این دیار کهن در اتحادی ستودنی به یاری نیازمندان می‌شتابند تا در سایه سار این حمایت و همدلی، جامعه‌ای پویا و شاداب را نظاره گر باشند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفتگو با کیمیای وطن گفت: فرهنگ کمک به نیازمندان در همه کشورها حرکتی انسانی است و همه به نام‌هایی چنین کارهایی را انجام می‌دهند، چرا که انفاق کردن دارای ماهیتی انسانی و سفارش شده الهی است. حمید رضا شیران گفت: این نهاد حمایتی در تلاش است که با آموزش به گروه‌های عمومی و مردمی، مردم را وارد خط مقدم مبارزه با فقر کند. کمیته امداد امام خمینی به دنبال کاهش حضور و وابستگی مددجو به این نهاد و شناخت امکانات خانواده است تا این گونه معضل فقر برطرف شود، یکی از وظایف جدی کمیته امداد، شناسایی نیاز افراد و توانمندی و رشد خانواده‌ها است. وی با اشاره به آمار مددجویان کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: در اصفهان نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر تحت پوشش مستمر حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند، این آمار محرومیت برای استان اصفهان خوشایند نیست اما یک واقعیت محسوب می‌شود.

سین سخاوت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره تصریح کرد: جشن نیکوکاری امسال که با شعار سین سخاوت انجام می‌شود، فعالیت‌های خود در این زمینه را امسال زودتر آغاز کردیم تا از کمک رسانه‌ها نیز برای فراگیر شدن حمایت‌ها استفاده کنیم، رسانه‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های بسیاری برای فراگیر شدن فرهنگ انفاق استفاده کنند. شیران افزود: روزهایی مانند ۱۴ اسفند به عنوان روزهای احسان و نیکوکاری و جشن‌های عاطفه، بهانه‌ای برای بهتر زیستن و شادبودن از داشتن نعمتی به نام نیکی و نیکوکاری و… است. وی با اشاره به طرح‌های کمیته امداد برای نوروز ۹۶ خاطر نشان کرد: طرح سخاوت سین هشتم سفره نوروزی شامل اهدای سبد پوشاک به نیازمندان در اصفهان آغاز شد.

جشن نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان افزود: این طرح به منظور تأمین مایحتاج اولیه نوروزی و حمایت از فرزندان بی بضاعت تحت پوشش امداد، در قالب اهدای سبد ۸۰۰ هزار ریالی پوشاک، در استان اصفهان اجرا شده است.

وی با بیان این که تمامی دفاتر کمیته امداد استان آمادگی دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران را تا پایان اسفند دارند، ادامه داد: خیران برای حمایت از نیازمندان تحت پوشش این نهاد می‌توانند با شماره‌گیری#۰۳۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه کمک‌های نقدی خود را پرداخت کنند. شیران تصریح کرد: همچنین در این مدت، نیکوکاران اصفهانی با واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۲-۳۰۹۱۴۰۷-۱۱-۲۴۰۱ یا شماره کارت ۲۵۰۹-۰۰۰۰-۷۳۷۰-۶۰۶۳ می‌توانند، شوق آینده‌ای بهتر را به فرزندان نیازمند عیدی دهند. مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در پایان از برپایی جشن نیکوکاری هم زمان با نزدیک شدن به نوروز ۹۶ در استان، هم زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: همانند سال‌های قبل مردم نیک اندیش اصفهانی می‌توانند، به منظور یاری خانواده‌های نیازمند در روزهای ۱۸،۱۹ و ۲۱ اسفند با مراجعه به پایگاه‌های نیکوکاری استان، شادی نوروزی خود را با نیازمندان تقسیم کنند.

۱۴ اسفند ماه در تقویم کشورمان با توجه به سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) با عنوان روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است و شاید فرصتی باشد که بتوانیم برای سعادتمندی و شروع زیباترین بهار زندگی پیش از پایان سال، دوباره همدل شویم و خدا را به زندگی خود دعوت کنیم. اگر امروز خود را باور کنیم و دست کرامت بر سر هزاران خانواده نیازمند اصفهانی بکشیم شاید فردایی بهتر و زندگی زیباتری در انتظارمان باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *