همزمان با ایام سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۰۰ میلیون ریال به حساب ۱۰۰ امام اهدا کردند

به گزارش کیمیای وطن، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، همزمان با ایام سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ جهت کمک به مسکن محرومین و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت واریز به حساب ۱۰۰ امام متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهدا کردند.حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۸ در پیامی تاکید کرده بودند: لازم است حساب ۱۰۰ که شرف انتساب به اسم مبارک حضرت امام قدس سره را داشته است و منشأ خیرات و برکات برای مردم فقیر و محروم بوده همچنان باقی باشد و مردم مؤمن و با گذشت به وسیله آن برای مسکن محرومین انفاق کنند.

اکران فیلم جدید؛
«خشم و هیاهو» را در خانواده ببینید
کیمیای وطن: فیلم سینمایی «خشم و هیاهو» در سینما خانواده اصفهان به روی پرده رفت. خشم و هیاهو فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی است که در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شد. هومن سیدی برای کارگردانی خشم و هیاهو، جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد. داستان این فیلم درباره «تینا» همسر «خسرو پارسا» خواننده مشهور پاپ است که پس از اطلاع از رابطه پنهانی همسرش با دختر دانشجویی به نام «حنا» اقدام به خودکشی ناموفق می‌کند و پس از قطع نخاع و رفتن به کما به خانه بازمی‌گردد. «خسروپارسا» با آوردن «حنا» به عنوان پرستار خصوصی «تینا» با یک تیر چند نشان می‌زند، اما چندی بعد «تینا» در بسترش به طرز فجیعی به قتل می‌رسد و «حنا» به عنوان قاتل بازداشت و اعدام می‌شود، درحالی که تا روز آخر مدعی است که قاتل نیست. طناز طباطبایی، نوید محمدزاده سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور و بهزاد عمرانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

خرسندی پرستویی
از فروش «بادیگارد»
پرویز پرستویی بازیگر فیلم «بادیگارد» از اقبال مردمی از این فیلم ابراز رضایت کرد. پرستویی گفت: فروش زیاد این فیلم نشان‌دهنده فروش واقعی بوده و در دل این فیلم‌ها، چنین فیلمی با چنین مضمونی و چنین استقبالی برای من خوشایند است. وی ادامه داد: اخباری که به ما می‌رسد، نشان می‌دهد که «بادیگارد» در تهران و شهرستان‌ها اکران بسیار خوبی داشته و این اقبال همچنان نیز ادامه دارد. این هنرمند یادآور شد: فیلم‌های دیگر حاتمی کیا که من بازی کردم، همانند «آژانس شیشه‌ای»، «روبان قرمز» و «به نام پدر»، همه این‌ها فیلم‌هایی بودند که در مقطع خود با استقبال و فروش بسیار خوبی مواجه شدند.

توهم فروش تابلو با قیمت حراجی
مدیر گالری «ثالث» معتقد است: برگزاری حراجی‌های هنری باعث به‌وجود آمدن توهم در برخی هنرمندان و مجموعه‌داران شده و آن‌ها فکر می‌کنند آثارشان را باید با همان قیمتی که در حراج به فروش رفته، در نمایشگاه‌ها عرضه کنند. سینا جعفریه به بهانه برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان تجسمی که همه آن‌ها با هدف تمرکز بر اقتصاد هنر یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، اظهار کرد: آثاری از هنرمندان جوان و پیشکسوت هنرهای تجسمی در نمایشگاه «وان میلیون» عرضه می‌شود. دلیل این قیمت‌گذاری نیز تمرکز بر روی اقتصاد هنر و توجه به این موضوع بوده است. جعفریه ادامه داد: ما از هنرمندان خواسته‌ایم آثاری از خود را در اندازه‌های کوچک در اختیار این نمایشگاه بگذارند. تمام آثار نمایشگاه یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند تا تشویقی باشد برای مجموعه‌دارها و کسانی که می‌خواهند کار هنری بخرند.
بعضی آثار این نمایشگاه از هنرمندانی مانند کامبیز درمبخش و بهزاد شیشه‌گران بیش از این‌ها قیمت دارند، اما این هنرمندان لطف کرده و آثارشان را با این قیمت عرضه
کرده‌اند.

نمایش کم‌سابقه
شاهکارهای «پیکاسو»
گالری پرتره ملی لندن تعدادی از آثار شاخص «پابلو پیکاسو» را در معرض نمایش می‌گذارد. مجموعه‌ای از تابلوهای پابلو پیکاسو استاد سبک کوبیسم، در نمایشگاهی که طی ۲۰ سال گذشته مشابه نداشته است، به‌نمایش درمی‌آید. گالری پرتره ملی انگلیس این نمایشگاه را پاییز ۲۰۱۶ برگزار می‌کند. این رویداد هنری که از ششم اکتبر کار خود را آغاز می‌کند، بیش از ۷۵ اثر از مراحل مختلف کاری پیکاسو را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این مجموعه شامل معروف‌ترین شاهکارها و تابلوهای دیده‌نشده از استاد اسپانیایی سبک کوبیسم است. مجموعه‌ای از خودنگاره‌های این نقاش نیز سبک هنری او را از پرتره‌های رئال در اواخر قرن نوزدهم تا رسیدن به کوبیسم و خلق تابلوهایی مانند «گرانیکا» نشان می‌دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *