همکاری علمی دانشگاه اصفهان و مؤسسه امام موسی صدر در لبنان

پریسا خاکبازان

رئیس مؤسسات امام صدر در لبنان در دیدار با رئیس دانشگاه اصفهان رمز جاودانگی اندیشه امام موسی صدر را در نوع نگاه وی به کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: ایشان معتقد بود که دین و علم با یکدیگر به دنیا می‌آیند و در سرشت بشر زاده شده‌اند تا واقعیت و هستی را رمزگشایی کنند.
سیده ربابه صدر نیز جایگاه فعلی این مؤسسات را در کمک به محرومان بسیار مهم دانست و افزود: امروز مؤسسات امام موسی صدر، الگوی خدمت‌رسانی و آموزش و پرورش فرزندان شهدا و محرومان لبنان است و دیگر مراکز علمی مشابه از تجربیات و دانش و شیوه‌های ابداعی این مؤسسات الگوبرداری می‌کنند.
هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان، هم در این دیدار بر ضرورت شناخت فرهنگی و همبستگی مذهبی جوانان ایرانی با مردم لبنان تأکید کرد و گفت: شناخت فرهنگ مردم مسلمان لبنان برای دانشجویان لازم و ضروری است و این مهم در نشر دین و فرهنگ تقریب و وحدت بین مسلمانان نقش مؤثری دارد.
در این نشست علمی بر همکاری‌های دوطرفه در زمینه اعطای بورس تحصیلی و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای مؤسسات صدر، برگزاری دوره‌های تخصصی فناوری‌های نوین، تعلیم و تربیت و صنایع دستی، تأکید شد. همچنین رئیس دانشگاه اصفهان در این نشست دو بورس تحصیلی دکتری به مؤسسات امام موسی صدر در لبنان اهدا کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *