همگامی رشد صنایع فولاد و استخراج معادن با کنترل آلاینده های زیست محیطی

فرزانه افسرطه

در نشست هم اندیشی و خبری دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد و ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته که با حضور مجری برگزاری نمایشگاه تخصصی فولاد و متالورژی برگزارگردید، برگزاری این نمایشگاه با هدف ارائه الگویی از نمایشگاه آلمان در اصفهان بعنوان قطب صنعتی ایران مطرح شد.

رشد ۳۰ درصدی نمایشگاه نسبت به دوره قبل

محمود بندرچی، مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن و مجری دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابستهبا اشاره به برگزاری این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ مردادماه سال جاری در مح دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، اسقرار ۶۵ درصد صنایع در استان اصفهان را فرصت خوبی برای ارائه الگویی از کشور آلمان دانست و از ثبت نام کشورهای آلمان، انگلستان، هند، چین، ترکیه و اسپانیا خبر داد. وی با ابراز تاسف از عدم حضور مدیران صنایع فولاد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، فولاد مبارکه و ذوب آهن، انجمن آهن ایران و روسای دانشگاه ها علیرغم دعوت به منظور هم اندیشی در این نشست، اهداف نمایشگاه در اصفهان را محل عرضه و تولید صنایع ریخته گری در اصفهان بعنوان صنایع مادر و دیگر صنایع وابسته، بومی سازی صنایع و جذب بازار برای غرفه داران، از برپایی بزرگترین گردهمایی صنایع در روز دوم و گردهمایی صنایع فولاد و نورد کشور در روز سوم نمایشگاه با همکاری فولاد و ذوب آهن و برگزاری چندین کارگاه آموزشهای کاربردی و عملیاتی با ارائه گواهی خبرداد. وی با اشاره به رشد ۳۰ درصد افزایش فضا نسبت به دوره های گذشته و حضور ۱۵۰ غرفه دار داخلی و خارجی، حضور زنجیره تامین در نمایشگاه را با هدف حداکثر بهره وری بیان کرد. بندرچی، استفاده از ایده ها و تکنولوژی روز در مدیریت مصرف آب بویژه برای صنایع فولاد با مصرف بالای آب را توصیه کرد و در پاسخ به خبرنگار کیمیای وطن مبنی براینکه به موازات توسعه صنایع فولاد، استخراج روز افزون معادن وافزایش آلاینده ها، چه تدابیری باید برای حفظ محیط زیست اندیشیده شود، بیان داشت: اکنون بیشترین سرمایه گذاری و هزینه شرکت های فولاد و ذوب آهن، صنایع سیمان و دیگر صنایع، برای مسائل زیست محیطی است و تلاش برای استفاده از تکنولوژی هایی برای کاهش آلاینده ها، فیلترینگ و اتوماسیون و استفاده از توصیه های شرکت های فعال در کنترل گازهای خروجی صنایع و آلاینده ها انجام می شود.مجری دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع فولاد، استقبال شرکت های خارجی در این منمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد وگفت: میزبان ۷ تا ۱۰ درصد از مشارکت کنندگان خارجی هستیم. وی با تاکید براین که نمایشگاه باید به جایگاه واقعی خود برسد، برگزاری نمایشگاه معدن در کرمان، فولاد و ریخته گری در اصفهان، حضور شرکت های تولیدی در نمایشگاه را کم رنگ اعلام کرد. بندرچی، آسیب شناسی و بررسی موانع کسب و کار را از اهداف این نشست نامید که با حضور فعالان این عرصه تحقق می یابد.

نایب زاده، مدیربخش داخلی نمایشگاه بین المللی اصفهان از برپایی نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته گری و صنایع وابسته هر ۲ سال یکبار بعنوان یک نمایشگاه زیربنایی در کشور و در چارچوب کاری نمایشگاه خبر داد. وی امسال محوریت برگزاری این نمایشگاه را تمرکز بر صنایع فولاد و متالورژ اعلام کرد و گفت: استان اصفهان، بصورت تخصصی این نمایشگاه را برگزار می کند.

۳۳ هزار و ۴۵۰ یورو برآورد درآمد نمایشگاه

محمد مهدی دوایی، مدیر نمایشگاه های خارجی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان از برآورد درآمدی ۳۳ هزار و ۴۵۰ یورو از نمایشگاه خبر داد و گفت: میزبان ۱۵ شرکت در پاویون چین در نمایشگاه سنگ بودیم و در نمایشگاه فولاد با کشور چین درحال مذاکره هستیم.

یدالله نورشرق, عضو انجمن همگن ریخته گری استان اصفهان در این نشست، نمایشگاه را محل منعکس نمودن خلاقیت ها و بازاریابی و فروش محصولات عنوان نمود و حضور فعالان این عرصه درنمایشگاه را برای دستیابی به دانش و اطلاعات روز موثر دانست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *