ورزش زورخانه‌ای باید به سراسر جهان صادر شود

   رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: ورزش زورخانه‌ای باید به سراسر جهان صادر شود و در این زمینه برنامه‌های بسیاری مد نظر قرار دارد.

به گزارش هفته نامه اصفهان کیمیابه نقل از خبرنگار مهر از اصفهان، فرهاد طلوع‌کیان در اجلاس سالانه اعضای انجمن فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با بیان اینکه استان اصفهان همواره قدم‌های مثبتی در عرصه‌های ملی برداشته است، اظهار داشت: این اجلاس با هدف رفع مشکلات برگزار می‌شود و در حال حاضر فدراسیون بین‌المللی پهلوانی و زورخانه‌ای ارتباط بسیاری با نهادهای مختلف داشته است.

وی افزود: در کشور ایران توسعه قابل توجهی در زمینه زورخانه‌ها صورت گرفته و علاقمندان بسیاری در کشور وجود دارند که باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های کشور، این ورزش را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای با بیان اینکه ما مجموعه فنی ورزش پهلوانی را در اختیار فدراسیون بین‌المللی قرار می‌دهیم تا این ورزش جهانی شود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته اما این فعالیت‌ها به دشواری صورت می‌گیرد که باید زمینه پیشرفت را فراهم کنیم.

وی افزود: ورزش پهلوانی ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و ما باید به صورت ویژه به آن نگاه داشته باشیم و با فعالیت‌های مناسب زمینه رشد این ورزش را فراهم کنیم.

طلوع‌کیان با بیان اینکه تمام استان‌های کشور باید در طرح‌های توسعه ورزش زورخانه‌ای دیده شوند، گفت: قرار است سال آینده مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در سه سطح  لیگ برتر، دسته یک  و دسته دو برگزار شود و با دسته‌بندی‌های صورت گرفته، قرار است که برنامه منظمی در این زمینه اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورزش زورخانه‌ای در ۸۴ کشور معرفی شده و قرار است این تعداد کشورها افزایش یابند.

رئیس فدراسیون زورخانه‌ای با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ زورخانه در استان اصفهان قرار گرفته‌اند، گفت: استان اصفهان در زمینه ورزش زورخانه‌ای در جایگاه مناسبی قرار گرفته اما بسیاری از استان‌های کشور در این زمینه شرایط مناسبی ندارند و ما باید از ظرفیت‌های موجود برای رشد این ورزش استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم کشور باید زوایای مختلف ورزش زورخانه‌ای را مورد توجه قرار دهند و با آشنا شوند زیرا آشنایی مردم با فرهنگ ورزش پهلوانی زمینه تقویت فرهنگ پهلوانی و ایرانی اسلامی را فراهم می‌کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *