وضعیت حاد اشتغال در استان اصفهان

حدیث بابایی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان مشکل اشتغال استان را حاد دانست و گفت: میزان بیکاری در دانش‌آموختگان خانم‌ ۳۰ درصد و در دانش‌آموختگان آقا ۲۰ درصد افزایش داشته است.
محسن نیرومند در نشست رسیدگی به مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغال‌زایی اظهار کرد: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات فراگیر و پایدار روستایی به استان اصفهان اختصاص داده شده است که ۲۰ میلیارد تومان برای بخش فراگیر روستایی و حدود ۶۰ میلیارد تومان در بخش پایدار روستایی است.
وی با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال و بیکاری، یکی از دغدغه‌های مهم کشور به شمار می‌رود، افزود: بدیهی است به منظور دستیابی هرچه سریع‌تر به اشتغال پایدار و دوری از چهارچوب بوروکراسی باید براساس دستورات رئیس‌جمهور به استانداران تا پایان تیرماه سال جاری اعتبارات مورد نیاز در این راستا جذب
شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال گلپایگان دو برابر متوسط استان کار انجام داده است، گفت: کارگروه اشتغال وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده و توانسته است ۱۰۵ درصد اعتبار جذب کند.
وی با بیان اینکه پول مشکل اشتغال را برطرف نمی‌کند و فقط به سمت اشتغال ترغیب می‌کند، افزود: سیاست اشتغال‌زایی این‌ است که راهکار سرمایه‌گذاری را شناسایی کنیم.
محسن نیرومند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طرح تکاپو که در قالب رسته بود، مورد اعتراض شهرستان‌ها قرار گرفت؛ زیرا رسته‌ها استانی تعریف شده بود و در شهرستان‌ها پاسخگو نبود و به همین دلیل رسته‌ها باید برای هر شهرستان به صورت جداگانه تعریف می‌شد.
نیرومند مشکل اشتغال استان را حاد دانست و ادامه داد: میزان بیکاری در دانش‌آموختگان خانم‌ ۳۰ درصد و در دانش‌آموختگان آقا ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۲۲ دستگاه مکلف به ایجاد اشتغال هستند، بیان کرد: مرکز فناوری اطلاعات باید با ایجاد مراکز آی‌تی در روستاها اشتغال‌زایی کند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طبق مصوبه جدید، کارگروه اشتغال باید داوطلبان دریافت تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون را به بانک‌ها و بیش از ۲۵۰ میلیون تومان را به کارگروه اشتغال استان معرفی کند.
محسن نیرومند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان ۳٫۶ دهم درصد به صورت اقساطی و ۹ درصد به صورت کامل تسهیلات پرداخت شده است؛ ۳ درصد قرارداد منعقد شده، ۹ درصد در بانک‌ها مصوب شده و ۱۱ درصد در شعب بانک‌ها در دست بررسی بوده و ۶۴ درصد معوق مانده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان میزان بیکاری در بین افراد بی‌سواد استان را ۹ درصد اعلام و تأکید کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر تحصیل‌کرده در شهرستان هستند که حدود ۶ هزار نفر شاغل، بیش از ۳ هزار نفر غیرفعال و یک هزار و ۴۶۲ نفر بیکار هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *