وظیفه مسئولان و حاکمیت، عمل به دستورات قرآن در جایگاه واقعی است

فرزانه افسرطه

آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با حضور مقامات استانی، مدیران سازمان‌ها، مؤسسات و سازمان‌های فعال در عرصه قرآن و عترت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.
مهندس یارمحمدیان، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان، در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۴۶ نمایشگاه، به عنوان رویدادی اقتصادی در سال جاری خبر داد تا رسالت رونق اقتصادی، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از معضلات تحقق یابد و اظهار داشت: صرفا به رویدادهای اقتصادی اکتفا نکرده‌ایم و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز مدنظر داشته‌ایم و چندین رویداد فرهنگی‌اجتماعی برگزار کرده‌ایم.
یارمحمدیان با خطاب به استاندار اصفهان، به مقایسه نمایشگاه اصفهان با شهرهای مشهد و تبریز شیراز پرداخت و گفت: در این قیاس، ما بسیار عقب‌تر هستیم.
وی اظهار کرد: نمایشگاه ۴۷ هکتاری در روشن‌دشت از ۸ ماه گذشته تقریبا متوقف شده بود که با حمایت شهردار، ۲۰ میلیارد تومان بدهی نمایشگاه پرداخت شد و دو مرتبه عملیات ساخت و ساز شروع شد و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی بیان داشت: استان اصفهان می‌تواند از نمایشگاه بزرگ‌تری به عنوان ویترین شهر اصفهان و در شأن استان برخوردار باشد.
در ادامه، حجت‌الاسلام انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، که با هدف خواندن پیام آیت‌الله مظاهری به مناسبت نمایشگاه قرآن و عترت روی سن آمد، برگزاری نمایشگاه قرآن در استان اصفهان را از توصیه‌های این مرجع عالیقدر عنوان کرد.
در متن پیام آیت‌الله مظاهری آمده بود: قرآن کریم، کتابی جاودان است
که تربیت انسانی را در حکمت و شناخت معرفت الهی در عصر حاضر تأمین و تضمین می‌سازد و انس و ارتباط آدمی با کتاب الهی از سطوح مختلف قرائت و حفظ آیات و سپس در سطح تدبر و تفکر در آیات ادامه و استمرار می‌یابد. قرآن در همه سطوح، کتاب انسان‌سازی است تا مسیر معنوی همه آحاد انسانی تأمین شود. ارتباط صحیح با قرآن جز از مسیر عترت و استمرار آن میسر نخواهد شد. همچنین نمایشگاه قرآن و عترت به برکت ماه مبارک رمضان، یکی از فرصت‌های مغتنمی است که می‌توانیم بیشتر از برکات قرآن بهره‌مند شویم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به بیشترین شهدای دفاع مقدس و ۱۱ درصد جمعیت آزاده و ایثارگران از استان اصفهان، از موفقیت استان در مسابقات قرآنی خبر داد و افزود: امسال ۲۹ هزار نفر از استان اصفهان در مسابقات شرکت کردند؛ در حالی که در کل کشور ۲۴۰ هزار نفر شرکت کردند که حاکی از پیشروبودن اصفهان است.
وی با اشاره به رتبه اول کشوری اصفهان در پانزدهمین آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم گفت: سال ۹۸، استان اصفهان میزبان مسابقات مرحله‌ای کشوری قرآن به ریاست استاندار است و باید برای حفظ آبرو و اعتبار اصفهان تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام صادقی از فروش قرآن و مفاتیح با هدف نذر برای امامزاده‌ها در غرفه اداره اوقاف با قیمت مناسب خبر داد.
دکتر نوروزی، شهردار اصفهان، نیز با ابراز خرسندی از برپایی چنین نمایشگاهی در اصفهان بیان داشت: اصفهان، شهری با سابقه تاریخی، صنعتی، میراثی و مظهر هنر و اندیشه است و به عنوان یک پایگاه قرآنی سابقه دارد. چنانچه در دوران صفویه و مشروطه، اصفهان، یکی از کانون‌های دینی با حضور بزرگان دینی بوده که حق‌گویی را توسعه می‌دادند.
وی قرآن را کتاب زندگی و سرلوحه شایسته‌ای برای مخلوقات دانست و تأثیر آن را در عملکرد شهدا و کسانی که در دفاع از کشور لحظه‌ای درنگ نکردند، ستودنی خواند.
شهردار اصفهان قرائت آیات و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را مؤثر در عمل به دستورات قرآنی دانست و افزود: امیدواریم علمای دینی، مردم و علاقه‌مندان به قرآن و پیروان تشیع با تمام وجود به آنچه می‌خوانند، عمل کنند.
دکتر مهرعلیزاده، استاندار اصفهان، با اشاره به نقش و ویژگی فرمان در قرآن گفت: ما طرفدار کتابی هستیم که هدایتگر ماست که از همان ابتدا هدف بارز آن جدایی نیکی از بدی، اخلاق‌محوری از امور غیراخلاقی و شیطان‌صفتی است و انسان را موجودی انتخاب‌کننده تعریف می‌کند که نیاز به هدایت و راهنمایی دارد.
استاندار با اشاره به اهمیت قدرت تدبر، عقل و خردورزی انسان در مکتب قرآن افزود: اگر بتوانیم پرچم‌دار قرآن باشیم، افتخار بزرگی است. مردم با خواندن قرآن از هدایت واقعی بهره‌مند می‌شوند.
وی مصداق واقعی کتاب زندگی قراردادن قرآن را جمهوری اسلامی دانست و افزود: علی(ع) به پیروی از قرآن در مقابل هیچ ظلمی سر تعظیم فرونیاورد و این نیز وظیفه حاکمیت و ما مسئولان است که بتوانیم در جایگاه درست و واقعی به دستورات قرآن عمل کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *