وفاداری مردم به نظام مستلزم خدمت‌رسانی بیشتر به آنهاست

فرزانه افسرطه

دکتر حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در نشست خود با اصحاب رسانه با ابراز قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس با وجود مشکلات و گرفتاری‌هایی که دارند، تأکید کرد: البته این اقدام، مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر می‌کند و ما باید از این حضور پرشور مردم برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم شایسته و لایقی که با حضور خود، وفاداری به انقلاب را اعلام می‌کنند، استفاده کنیم.
وی با اشاره به حضور در صحنه مردم یادآور شد: قدر مسلّم کار و تلاش مسئولان نمی‌تواند جبران ایثار و ازخودگذشتگی مردم را بکند.
فولادگر با اشاره به تأثیرات دیپلماسی و بین‌المللی راهپیمایی روز قدس و تداوم راه بنیانگذار انقلاب و آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین، برپایی چهلمین راهپیمایی روز قدس را حاکی از استحکام نظام جمهوری اسلامی دانست.
کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی تعرفه‌ها به نفع واردات
حمیدرضا فولادگر در تشریح اقدامات مجلس گفت: در سال ۹۷، لایحه اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطابق با اصول جدید و نظارت‌پذیری اعمال می‌شود. همچنین ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مطرح شد و طرح بانکداری اسلامی در دست انجام است که مستلزم اصلاح ساختار سیستم بانکی کشور است و امیدواریم تا پایان سال انجام شود.
وی گفت: در کمیسیون صنایع، طرحی مربوط به صنایع دستی داشتیم که برای فرش مؤثر است.
وی از طرح ساماندهی بازار خودرو با هدف ارتقای کیفیت خودروی داخلی و کاهش هزینه‌ها خبر داد. همچنین به بازارهای متداخل و تحریم‌ها، مسائل ارزی و بانکی و بازارهای مبادلاتی اشاره کرد که در این طرح، کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی تعرفه‌ها به طور سالیانه به نفع واردات اجرا می‌شود؛ در عین حال که باید رقابت و کیفیت را تقویت کنیم.
فولادگر با بیان اینکه ۹ درصد تولید ناخالص ملی متعلق به صنعت خودرو است، ۵ تا ۱۰ درصد کاهش تعرفه‌ها را شیب تندی خواند که باعث آسیب به صنعت خودرو می‌شود و باید کاهش با برنامه تدریجی باشد تا تولیدکننده به رقابت، ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش نیز توجه کند.
مشکلات آب اصفهان، نتیجه اقدامات نابخردانه دولت‌ها در سال‌های گذشته است
نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه وارد مباحث آب و زاینده‌رود شد و سیاسی و جناحی‌کردن موضوع آب را خیانت نامید و گفت: مشکلات امروز، نتیجه عملکرد نادرست دولت‌ها در سال‌های گذشته است.
وی با اشاره به تصویب طرح انتقال آب شرب به یزد به شرط انتقال از تونل سوم کوهرنگ در دولت سازندگی گفت: اکنون آب برای صنعت و کشاورزی هم مصرف می‌شود و با وجود نیاز ۳۰ تا ۳۵ میلیون متر مکعب در یزد، ۶۰ تا ۶۵ میلیون متر مکعب انتقال آب انجام می‌شود که باید وضعیت آن روشن شود.
وی آسیب دیگر را مربوط به تفکیک آب، به صورت بهره‌برداری، حفاظت و تخصیص دانست که احمدی‌نژاد اختیار تخصیص را به چهارمحال و انتقال مازاد را به اصفهان داد و با این مصوبه برداشت‌ها بیشتر شد.
در این دولت، شورای آب تشکیل شد؛ اما دو لطمه بزرگ دولت به ما، توقف پروژه بهشت‌آباد و انتقال آب به فلات مرکزی و مصوبه اجرای طرح بن بروجن در سفر استانی رئیس‌جمهور بود که اگر تونل سوم راه نیفتد، همین آب شرب را هم در اصفهان نخواهیم داشت.
وی خشکی زاینده‌رود را نتیجه تصمیمات نسنجیده ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته اعلام و تأکید کرد: باید برداشت‌های مجاز براساس سهمیه باشد.
استفاده از همه سلایق در مدیریت شهری
فولادگر در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره افزایش غیبت‌های مدیران استانی به دلیل سفرهای خانوادگی گفت: باید محل مأموریت و سکونت مدیران یکسان باشد. شاید مواردی استثنا باشد، ولی پذیرفته نیست که مدیر کار خود را برای سفر خانوادگی ترک کند.
وی توصیه کرد: مدیریت شهری باید از همه سلایق و ظرفیت مدیران باسابقه و کاردان استفاده کند و صرفا به گرایش‌های سیاسی اکتفا نکند. همچنین در مباحث فرهنگی، علاوه بر ارزش‌های دینی باید به نشاط مردم توجه شود و پروژه‌های عمرانی شهر نباید تحت الشعاع اختلاف نظرها قرار گیرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *