چتر خدمت رسانی هلال احمر بر فراز نصف جهان

پروانه شریفی

شهریار انصاری با بیان اینکه آیین افتتاحیه هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، رییس سازمان جوانان و مسئولین استانی و شهرستانی در کاخ موزه چهلستون برگزار شد ، گفت : از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال، ۸۵ هزار و ۶۱۴ تن از مسافرین نوروزی به ایستگاههای ایمنی و سلامت هلال احمر اصفهان مراجعه و از خدمات آن بهره مند شدند.

وی افزود : در این طرح جوانان هلال احمر در بخش های مختلف از جمله برپایی چادرهای سلامت، برپایی خیمه های نماز، برپایی فضای دوستدار کودک و اجرای طرح بهرفت و امضاء میثاق نامه (کمپین نه به تصادفات جاده ای) خدمات متعددی را به مسافران ارائه کردند .

انصاری با اشاره به مراجعه ۸ هزار و ۲۲۳ مسافر نوروزی به چادرهای سلامت هلال احمر ادامه داد: این مسافران خدمات سلامت شامل کنترل فشارخون و تست قند خون را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: از فضای دوستدار کودک فراهم شده برای مسافرین نوروزی ۱۰ هزار و ۲۱۴ کودک و در خیمه های نماز برپا شده نیز یک هزار و ۷۵۱ نمازگزار استفاده کردند .

رییس جمعیت هلال احمر اصفهان به اجرای طرح بهرفت “بهبود رفتارهای ترافیکی” با راه‌اندازی کمپین “نه به تصادفات جاده ای” اشاره کرد و اظهار داشت : در این طرح که با هدف پیشگیری از تصادف های جاده ای با رعایت نکات ایمنی و توصیه های امدادی اجرا شد، امضاء میثاق نامه با استقبال مردم و مسئولین همراه بود به گونه ای که ۱۱ هزار و ۱۲۵ نفر به این کمپین پیوستند.

انصاری با اشاره به اجرای طرح “سحاب” سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه سازمان جوانان گفت: در این طرح جوانان هلال‌ احمر به صورت پیاده و یا با دوچرخه در مکان‌های گردشگری و پرتجمع حضور پیدا کردند و خدمات فرهنگی و امدادی متنوعی را به ۱۲ هزار و ۹۹۶ مسافر ارائه دادند.

وی با بیان اینکه ۴۹ هزار و ۴۳۹ نقشه ، ۴۴ هزار و ۴۹۰ بروشور و ۴۷ هزار و ۲۳۲ عدد از سایر محصولات فرهنگی بین مسافران نوروزی توزیع شد، افزود:. در جریان اجرای این طرح ۱۰۵عضو جوان داوطلب و افتخاری از کانون های دانشجویی، دانش آموزی، جوانان ، روستایی و غنچه ها در ۷ پست مستقر در سطح شهرستان به مسافران نوروزی خدمت رسانی کردند .

رییس هلال احمر شهرستان اصفهان همچنین در تشریح فعالیت های امدادی این جمعیت در ایام نوروز خاطر نشان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این شهرستان با فعالیت یک پایگاه ثابت در کوهپایه و یک پایگاه سیار مستقر در ایستگاه ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در دو راهی فرودگاه ، اجرا شد .

انصاری در پایان یاد آور شد : این طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری برگزار و نجاتگران هلال احمر خدمات مختلف امدادی را به حادثه دیدگان ارائه کردند .

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *