کاهش ۲۵ درصدی طلاق در استان اصفهان

پریسا خاکبازان

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: حدود ۴۰ درصد طلاق ها مربوط به زوج هایی است که کمتر از ۵ سال از زندگی مشترک شان می گذرد؛ که این ۵ سال دوران عقد را هم در بر مییگرد.

مجتبی ناجی ، تاکید کرد:با اجرایی شدن طرح ۵ ساله مقابله با طلاق شاهد کاهش ۲۵ درصدی طلاق در استان  اصفهان هستیم.

 وی با اشاره به اینکه به منظور کنترل و کاهش آمار طلاق ارائه آموزش های قبل از ادواج بسیار با اهمیت است افزود:   طبق آمار  ۳/۹ درصد طلاق های ثبت شده استان مربوط به سال اول زندگی و یا دوران عقد است، برای کاهش این آمار آموزش های پیش از ازدواج برای انتخاب آگاهانه افراد تدوین و پیش بینی شده است.

وی آموزش زندگی خانواده ” را برای زوجینی که زندگی مشترک را شروع کرده اند اما در ارتباطات زناشویی دچار چالش و تعارض هستند عنوان کرد وافزود:در این برنامه آموزش های در خصوص رفع تعارضات  زناشویی، فرزند پروری، مدیریت مالی خانواده و ارتباط با فامیل به ویژه بستگان خانواده همسر و موارد دیگر به خانواده ها آموزش داده می شود.

ناجی ادامه داد:تمرکز سومین برنامه سازمان بهزیستی با همکاری دادگستری بر روی زوج های متقاضی طلاق است؛ این زوجین برای دریافت مشاوره به مراکز مشاوره خانواده ارجاع داده می شوند و در این مراکز طی ۵ یا ۶ جلسه مشاوره دریافت می کنند.

وی درباره آمارهای طلاق توافقی در سال ۹۵ می گوید: سال ۹۵ از ۴ هزار و ۷۵ زوجی که متقاضی طلاق توافقی بودند و به مراکز مشاوره ارجاع داده شدند، حدود هزار زوج از ادامه روند دادخواست شان منصرف شدند و با انجام مشاوره بین آنها سازش ایجاد شد و در واقع  ۲۵ درصد زوجین از ادامه روند طلاق منصرف شدند.

وی گفت:  اکنون ۳۰ مرکز در حال ارایه خدمات مشاوره هستند و همه مراکز مشاوره آمادگی پذیرش افرادی را دارند که داوطلب خدمات مشاوره برای پیشگیری از طلاق هستند .

طلاق، یکی از چالش های اصفهان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه طلاق یکی از معضلات اصلی استان است، می گوید: به منظور کاهش آمار طلاق در استان طرح ۵ ساله مقابله با طلاق  از سال گذشته  در استان اجرا شد.

محمود ابراهیمی، بیشترین فعالیت در حوزه پیشگیری و آموزش و مشاوره است، مشاوره خاص که از طریق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیگیری می شود و  تا ۵ سال هم ادامه دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *