کشاورزان فلاورجانی خسارت زیاد از خشکسالی دیده‌اند

زهرا نصیری

فرماندارفلاورجان، از برگزاری هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان خبر داد و به این مسئله اشاره داشت فلاورجان با تقدیم ۱۳۰۰ شهید و ۹ شهید مدافع حرم به عنوان شهرستان فرهنگی و عالم پرور معرفی شده است از اینروسال گذشته با تصویب شورای فرهنگ عمومی، روز ۵ اسفند به عنوان روزحماسه، ایثارو شهادت شهرستان فلاورجان نامگذاری شده است. اصغرهدایت، در پاسخ به پرسش خبرنگارکیمیای وطن مبنی برخسارت های وارده به کشاورزان این شهرستان گفت: موضوع کمبود آب مهمترین مشکل کشاورزان این شهرستان است، متاسفانه علیرغم اینکه بیشترکشاورزان این منطقه درزمینه تولید پیاز فعالیت داشتند اما به دلیل کمبود آب درطی سال‌های اخیر بیشتر آنها در استان‌های مجاورکشت پیاز انجام داده‌اند و متاسفانه محصولاتی که دراین شهرستان دپو شده است دچار خسارت‌های زیاد گردیده است.

یادوراه ملی شهدای فلاورجان

وی با اشاره به اینکه جوانان فلاورجانی درعملیات خیبر نقش بسزایی داشتند و دراین عملیات ۱۴۶ نفر به شهادت رسیدند ادامه داد: در این عملیات لشکر امام حسین (ع) و نجف اشرف با تمام قوا وارد شدند و رزمندگان فلاورجانی، خمینی‌شهری و نجف آبادی پشتیبانی این عملیات را برعهده داشتند. وی با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه هنری، ورزشی، علمی، مذهبی و بومی و محلی در هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان گفت: این برنامه‌ها به منظور عمق بخشی به فرهنگ شهرستان، از ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۶ اسفند ادامه دارد تا غنای فرهنگی، اهمیت به آداب و رسوم و ارزش‌های فرهنگی شهرستان مورد توجه بیشتر قرار گیرد و زمینه نشاط اجتماعی فراهم شود. وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان شامل پروژه‌های راه و شهرسازی، برق، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و اشتغالزایی در این هفته به بهره برداری می‌رسد. فرماندار فلاورجان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان در سال ۱۳۹۶ افزود: کارهای مقدماتی و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این کنگره در حال آماده‌سازی است و یادواره‌های مقدماتی این کنگره ملی برگزار شده است.

طرح کشوری کرامت

وی با اشاره به اجرای طرح کشوری کرامت به مدت ۳ سال در شهرستان فلاورجان گفت: این طرح با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به منظور ارتقا سطح دانش و آگاهی به صورت آزمایشی در این شهرستان در حال اجرا است که ۹۰ درصد برنامه‌های این طرح آموزشی و فرهنگی است، این طرح به مدت ۳ سال برگزار می‌شود. هدایت بیان کرد: طرح کرامت توسط سازمان بسیج مستضعفین پیشنهاد شده و در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تصویب رسیده است که در آن آموزش‌های لازم از سنین ۴ تا ۶۰ سال به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود. وی اتوبان ذوب آهن را یکی از موانع رشد و توسعه شهرستان فلاورجان برشمرد و گفت: دیوارهای بتنی اتوبان ذوب‌آهن با هدف ایمنی و دیوار صوتی احداث شده اما شهرستان فلاورجان را به ۲ قسمت تقسیم کرده است و بسیاری از مردم در عبور و مرور خود دچار مشکل هستند. با اشاره به اینکه ۴۶۴ اثر تاریخی و ۳۰ اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی رسیده که این شهرستان یکی از اهداف گردشگری در استان اصفهان محسوب می‌شود ادامه داد:۱۷۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی شهرستان در سال ۱۳۹۵ است که در فاز نخست، ۴۵ درصد از آن تحقق یافته و امیدوار هستیم تا تیرماه سال ۱۳۹۶ مابقی آن تخصیص یابد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *