کیمیای وطن بررسی کرد:سردرگمی‌های شهرزاد

دامون رشیدزاده

«سریال شهرزاد» بدون اغراق یکی از موفق‌ترین تجربه‌های کار در شبکه نمایش خانگی بوده است. این سریال موفق شد با استفاده از چهره‌های سرشناس و از آن مهم‌تر داستان پر کشش و ساختی حرفه‌ای به سرعت میان خانواده‌های ایرانی محبوب شود. بعد از پخش سری اول سریال شهرزاد و ناتمام ماندن قصه بسیاری از مردم چشم انتظار شروع فصل دوم بودند. عوامل سریال هم خیلی زود شروع فصل دوم را کلید زدند تا مشتاقان این سریال بیش از این در انتظار نمانند. اما شروع فصل دوم سریال بدون حاشیه هم نبود و در همان روزهای آغازین مشکلات پیش آمده نشان داد که فصل دوم سریال به این راحتی‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

انتقادهای سید محمد هادی رضوی

اولین حاشیه‌های فصل دوم شهرزاد را سید محمد هادی رضوی سرمایه گذار سری اول سریال آغاز کرد. او که برای فصل دوم کنار گذاشته شده بود با تغییر موضعی ۱۸۰ درجه‌ای به شدت به سریال تاخت. او تا پیش از آن از حضورش در شهرزاد راضی بود ناگهان به منتقد شماره یک این سریال تبدیل شد و حواشی فراوانی را ایجاد کرد که البته این حواشی با توجه به اتفاقاتی که بعدها افتاد کاملاً کمرنگ و در نهایت محو شد.

دستگیری امامی

محمد امامی تهیه کننده و سرمایه گزار اصلی فصل اول شهرزاد که در فصل دوم به تنهایی سرمایه گزاری سریال را در اختیار داشت در ارتباط با فساد مالی رخ داده در صندوق فرهنگیان کشور دستگیر شد. این اتفاق در حالی رخ داد که فصل دوم سریال در حال ضبط بود. علیرغم اینکه گفته می‌شد با دستگیری امامی عملاً سریال متوقف خواهد شد اما فتحی و تیم اش به کار خود تا همین روزهای گذشته ادامه دادند و بارها اعلام کردند دستگیری امامی تاثیری در ساخت سریال نخواهد داشت. هر چند هنوز جرم امامی محرز نشده و اتهام‌ها نسبت به او در حال بررسی است اما به نظر می‌رسد با طولانی شدن ماجرای امامی کم کم مشکلات سریال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

توقف سریال

درست اوایل همین هفته خبرهای ضد و نقیضی در رابطه با توقف سریال شهرزاد منتشر شد خبرهایی که با سکوت عوامل سریال رنگ واقعیت به خود گرفت. ابتدا برخی سایت‌های خبری دلیل این توقف را مشکلات مالی اعلام کردند. اما چند ساعت بعد از سوی روابط عمومی سریال عنوان شد که حسن فتحی به دلیل کمر درد بستری شده است و طبق نظر پزشک باید یک هفته کامل استراحت مطلق داشته باشد به همین دلیل هم سریال تا یک هفته آینده متوقف خواهد بود.

به درستی مشخص نیست که دلیل واقعی توقف سریال چیست اما هرچه باشد این اتفاق خوبی نیست که یکی از موفق‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر کشور به هر دلیلی ادامه پیدا نکند آنهم در حالی که رقابتی نابرابر میان سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای با سریال‌های داخلی در جریان است و شکست شهرزاد بی شک موجب شادی این شبکه‌های معاند خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *