گزارش اختصاصی کیمیای وطن:زمستان داغ تلویزیون

هامون رشیدیان

زمستان امسال علیرغم سرمای هوا فصل داغی برای تلویزیون محسوب می‌شود و رسانه ملی پس از چند سال ناکامی قصد دارد با دست پر به استقبال این فصل سرد برود.

بازگشت سروش صحت با «لیسانسه‌ها»

کارگردان و بازیگر طناز اصفهانی که «شمعدونی» او بهار سال گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفت، پس از حدود ۱۸ ماه این بار با «لیسانسه‌ها» به تلویزیون بازمی‌گردد؛ سریالی طنز با بازی امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، متین ستوده، رؤیا میرعلمی، سیاوش چراغی‌پور، عزت‌الله مهرآوران، بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، مهران رجبی و… . این مجموعه در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای ۵ شب در هفته ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه ۳ می‌رود.

مهران غفوریان با «هم‌سایه‌ها»

شبکه ۲ که روی مجموعه طنز مهران غفوریان حسابی ویژه باز کرده بود، پس از پخش تنها چند قسمت از «هم‌سایه‌ها» به عمق فاجعه پی برد و این سریال را به بهانه ضعف ساختار و کیفی به شبکه نسیم تبعید کرد. هم‌سایه‌ها که قرار بود بازگشت پیروزمندانه غفوریان به صندلی کارگردانی پس از حدود ۱۵ سال باشد، هر روز ساعت ۲۱:۴۵ از شبکه نشاط و سرگرمی پخش می‌شود. سیدجواد رضویان، نصرالله رادش، سیروس گرجستانی، بهاره رهنما و… در سریال ۴۰ قسمتی هم‌سایه‌ها بازی می‌کنند.

مهران مدیری با «دورهمی»

سرانجام کفگیر تولیدکنندگان «دورهمی» به ته دیگ خورد و این برنامه که در چند هفته اخیر ۲ نوبت در هفته (به علاوه یک قسمت تکراری) روی آنتن می‌رفت، به یک شب در هفته تبدیل شد. از آنجا که مهران مدیری سرگرم ساختن نخستین فیلم سینمایی خود در مقام کارگردان است، به‌احتمال فراوان دورهمی در همین مسیر به حیات خود ادامه می‌دهد و شاید در آینده نزدیک با تمام شدن برنامه‌های تولیدی، به شکل کامل از جدول پخش شبکه نسیم خارج شود.

شبکه نمایش با «فرار از زندان»

شاید مهم‌ترین اتفاق این روزهای تلویزیون، آغاز پخش «فرار از زندان» از شبکه نمایش باشد؛ سریالی که سرانجام طلسم آن پس از چند سال شکست و از اواخر هفته گذشته جایگزین «خانه پوشالی» شد. فرار از زندان که پیش از این بارها از شبکه‌های ماهواره‌ای روی آنتن رفته و نسخه ویدئویی آن به شبکه نمایش خانگی آمده، هر روز ساعت ۲۳ (درست در ساعت پخش «خندوانه») برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید و ساعت ۶ صبح روز بعد تکرار می‌شود.

رامبد جوان با «خندوانه»

اما مهمترین و سرشناس‌ترین برنامه این شب‌ها فصل چهارم خندوانه است. فصل چهارمی که با نبود جناب خان تا اینجای کار نتوانسته حرف چندانی برای گفتن داشته باشد اما رامبد جوان و تیم خوش فکرش این نوید را به دوستداران این برنامه داده‌اند که خیلی زود برنامه را به روزهای اوجش باز می‌گردانند. البته حضور و همراهی نابغه‌ای همچون محمد بحرانی در کنار رامبد جوان قطعاً می‌تواند اتفاق‌های خوبی را رقم بزند. پس باید کمی صبر به خرج دهیم و منتظر برگ‌های برنده رامبد باشیم. برنامه خندوانه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *