گزارش کیمیای وطن از اکران دی ماه :معجون ایران و هند در صدر پرفروش‌ها

 

 

هامون رشیدیان

درحالی که به نیمه راه دی ماه نزدیک می‌شویم فروش خوب سینمای ایران همچنان ادامه دارد. در جدول پرفروش‌های این ماه فیلم‌های درام و کمدی حضور پر رنگی دارند و صدر جدول را در اختیار گرفته‌اند اما صدرنشین بلامنازع دی ماه فیلمی است محصول هند و ایران.

سلام بمبئی

اولین محصول مشترک هند و ایران مرز ۸ میلیارد تومان را هم رد کرد. سلام بمبئی ساخته قربان محمدپور با حضور ستاره‌هایی همچون محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری و دیا میرزا ستاره بالیوودی تا اینجا توانسته با اقبال خوبی روبرو شود و با در دست داشتن تعداد زیادی سینما به فروشی حدود ۸ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان دست پیدا کند. «سلام بمبئی» ملودرامی عاشقانه است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

آس و پاس

فیلم کمدی «آس‌وپاس» به کارگردانی آرش معیریان نیز تا اینجا توانسته به فروشی بیش از ۳ میلیارد تومان دست پیدا کند. سحر قریشی، لیلا بلوکات، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا، محمدرضا هدایتی، بهاره رهنما، حسام نواب صفوی، میثم رستگاری، شهرام تیموریان و سامیار محمدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان «آس و پاس» آمده است: مرز کمرنگی بین واقعیت و خیال است. حسن آس و پاس در مسیر وصول طلب پدر مرحومش از ملک سلمان کلاهبردار، در فضایی فانتزی تبدیل به شخصی رؤیایی می‌شودعشق به دختر ملک سلمان او را از ادامه‌ی ماموریتش باز می‌دارد و…

یتیم خانه ایران

جایگاه سوم پرفروش‌ها در حال حاضر در اختیار فیلم سیاسی – اجتماعی «یتیم‌خانه‌ی ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی با فروش یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون تومانی است. داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد زمانی که بر اثر جهالت احمدشاه قاجار و قحطی ناشی از خیانت انگلیس‌ها، نیمی از مردم ایران جان باختند. علیرام نورایی، جعفر دهقان، قطب‌الدین صادقی، فرخ نعمتی، برایان طرفه، آهو خردمند، بهار محمدپور و علی شادمان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نفس

فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار با بازی مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی و سیده ساره نورموسوی به فروش یک میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومانی رسیده است.

لاک قرمز

«لاک قرمز» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی با بازی پردیس احمدیه، پانته‌آ پناهی‌ها و بهنام تشکر نیز به مجموع فروش ۷۹۰ میلیون تومان رسیده است. این فیلم در حال حاضر پس از چهار هفته اکران در ۱۶ سینمای تهران و ۱۹ سینمای شهرستانها در حال نمایش است.

مشکل گیتی

«مشکل گیتی» به کارگردانی بهرام کاظمی تا کنون به مجموع فروش ۶۷۰ میلیون تومان رسیده است. البته این فیلم درابتدای اکران با مشکلاتی مواجه شد اما پس از چند روز موفق شد اکران خود را از سر بگیرد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *