گشایش حساب بانکی برای فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان توسط بانک صحار عمان

پریسا خاکبازان

سفیر کشورمان در عمان از گشایش حساب بانکی برای فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان توسط بانک صحار عمان خبر داد و گفت: بانک صحار عمان، دومین بانک بزرگ این کشور است که با بازکردن حساب برای دو شرکت مطرح اصفهانی، خواستار همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بخش سیاسی و روابط دوجانبه بین‌المللی و منطقه‌ای هیچ مشکلی با کشور عمان ندارد، افزود:  به‌راحتی می‌توان در زمینه‌های  ثبت شرکت و حساب بانکی، اخذ ویزا، میوه و شیلات و گندم، واردات و صادرات دارو، مخازن نفتی و پروژه‌های ساختمانی، پالایشگاه‌ها، ماشین‌آلات و …، با عمانی‌ها همکاری‌های مشترک داشت.
نوری شاهرودی ادامه داد: بر همین اساس، هیئتی از وزارت بهداشت و درمان عمان برای رتبه‌بندی بیمارستان‌های ایران در شرف اعزام به ایران هستند و در زمینه سیمان و کلینکر هم فعالیت گسترده‌ای در دست اقدام است؛ در این راستا بنیاد مستضعفان زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در سلاله عمان در اختیار گرفته است.
سفیر ایران در مسقط با اشاره به اینکه مجموعه کالاهای ایرانی در عمان خوش‌نام است و ۶۰ درصد تجارت عمان در دست شیعیان است، گفت: تشکیل کمیته مقدماتی نشست مشترک دوطرف و همچنین عضویت در کمیسیون مشترک که وزارت صنعت ایران نیز عضو آن است، ضروری است.
وی با اشاره به برگزاری همایشی در چهار حوزه صنعت، پتروشیمی، سیمان و دارویی با مشارکت سرمایه‌گذاران عمان، عربی و اروپایی گفت: این همایش اردیبهشت سال آینده در عمان برگزار می‌شود و برای برگزاری نمایشگاه در عمان جهت معرفی شستا و کالاهای تولیدی شرکت‌های زیرمجموعه نیز آماده هستیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *