۲۰۰ هزار تُن سیب در سردخانه های سمیرم روی دست ماند

زهرا نصیری

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: افزون بر ۲۰۰هزارتن سیب در انبارها و سردخانه های این شهرستان و استان اصفهان باقی مانده و انبار شده است و مشتری هم ندارد.

 اصغر سلیمی، با اشاره به اینکه افزایش تعرفه واردات سیب توسط کشورهای خارجی مانع جان گرفتن اقتصاد صادراتی سیب این شهرستان شد افزود:اگر فکری برای این میزان سیب در انبارها نشودمجبوریم سیب صادراتی سمیرم را نابود کنیم اما کاهش نرخ تولید و ایجاد مشوق‌های صادراتی راهکاری برای نماندن سیب صادراتی سمیرم بر روی دست کشاورزان تلقی می‌شود.

وی گفت: صادرات سیب به حوزه کشورهای خلیج فارس با توجه به اختلافاتی که از لحاظ سیاسی با عربستانی ها داشتیم کاهش پیدا کرده است و از همین رو دولت باید با رایزنی وارد عمل شود و اجازه ندهد اقتصاد صادراتی در این عرصه روند نزولی داشته باشد.  سال گذشته شاهد صادرات ۴۵هزار تنی سیب درختی این شهرستان بودیم اما امسال این میزان حدود ۱۵هزار تن بود .

وی با اشاره به اینکه تولید محصول سیب گلاب امسال درسمیرم به ۳۰هزار تن رسید افزود:قیمت امسال تفاوت چندانی با سال گذشته نداشت و به نسبت میانگین همان قیمت هر کیلوگرم یکهزار تومان بود. در موضوع انتقال آب هم به کرمان به علت ادامه خشکی و بی بارشی تجدید نظر و این طرح را برای همیشه منتفی اعلام کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *