۶۵ درصد سهمیه اشتغال اردستان محقق شده است

حمید فرخی

معاون فرماندار اردستان گفت: سهمیه اشتغال اردستان یک هزار و ۵۷۰ نفر در سال ۹۶ بوده که تا کنون یک هزار و ۱۷ نفر در سامانه ثبت نام شده و ۶۵ درصد طرح محقق شده است.

محمد تقی کیانی، با اشاره به اینکه وام های تبصره ۱۶ ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند که دستگاه های حمایتی آن را در دستور کار قرار داده اند افزود: کمیته امداد در خصوص تبصره ۱۶ تعداد ۸۲ نفر را به بانک ها معرفی کرده و تاکنون ۵۸ درصد آن محقق و ۴۲ درصد در نوبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه  بهزیستی در سال ۹۶ یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان دراین خصوص تخصیص داده که به نوبت در حال پرداخت است گفت: سهمیه اشتغال اردستان یکهزار و ۵۷۰ نفر در سال ۹۶ بوده است، تا کنون یک هزار و ۱۷ نفر درسامانه ثبت نام شده اند که ۶۵ درصد طرح محقق شده است.

وی افزود: ۵۲۰میلیون تومان وام برای مشاغل خانگی درنظر گرفته شده که ۲۵ درصد آن بصورت مستقیم پرداخت و ۷۵ درصد آن بصورت پشتیبان از طرح است که با معرفی ارگان های متولی به آنها پرداخت می شود. وام های اشتغال بالای ۲۵۰ میلیون تومان باید در کارگروه تایید شود، مبالغ بالاتر باید در استان و کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.

کیانی گفت: طرح جدید تبصره ۱۸ با عنوان تکاپوی توسعه کسب و کار پویا که هر طرح دو تا شش درصد یارانه دارد در ۱۳ رشته پرداخت می شود که در کل کشور مبلغی حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و سهم اردستان۱۹۴ میلیارد ریال است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *