امام جمعه اصفهان: رهبری و هدایت امت، بزرگ‌ترین نعمت خداوند بر بندگان است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: بهترین نعمتی که خداوند به بندگان خود عطا کرده، نعمت هادیان و رهبرانی است که انسان‌ها به واسطه آنان از ضلالت و گمراهی نجات پیدا می‌کنند.
به گزارش کیمیای وطن، به نقل از پایگاه خبری دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم افتتاح درمانگاه خیّرساز حضرت زینب(س) که در مسجدالنبی پاکوشک و در شب ولادت امام حسین(ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسین و امام سجاد و حضرت ابوالفضل(ع) عنوان کرد: در روایت آمده است که هر فردی مسجدی را بنا کند، خداوند خانه‌ای را در بهشت برای او بنا می‌کند؛ زیرا مسجد محلی است که افراد در آن مکان تنها عبادت می‌کنند و گناه انجام نمی‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خداوند به واسطه آن بر مردم منت گذاشته است، نعمت رهبری و ولایت است.
امام جمعه اصفهان گفت: بعثت انبیای الهی و در راس آنان، بعثت پیامبر اکرم(ص)، بزرگ‌ترین نعمت خداوند بر بندگان است و پروردگار به صراحت به واسطه آن بر بندگانش منت گذاشته؛ زیرا این نعمت مربوط به رهبری و هدایت امت است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: همه آنچه را که خداوند به ما داده اگر درست به کار ببریم، نعمت است و در غیر این صورت نغمت؛ رهبر و هادی الهی باعث می‌شود نعمت‌های الهی در مسیر درست و صحیح آن به کار برده شود؛ انبیا و اولیای الهی نیز برای ایجاد زمینه مناسب برای رشد عقلی بشر برانگیخته شده‌اند تا نعمت‌های الهی را به درستی و در مسیر رضای الهی به کار ببرند. وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) در پاسخ فردی که از آن حضرت جهت رستگاری خود راهنمایی خواست، فرمودند: «با نعمت خداوند، نافرمانی خداوند را انجام ندهید» که این نشان‌دهنده این است که در صورتی که با نعمت خدا نافرمانی خدا را انجام دهیم، ناشکری کرده‌ایم. امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بیان این حدیث از جانب حضرت علی(ع) ارزش و اهمیت ولایت و رهبر الهی را در هدایت بشر نشان می‌دهد؛ زیرا رهبر الهی نکات اساسی و با اهمیت زندگی انسان‌ها را بیان می‌کند.
وی با اشاره به حدیث «یابنیّ ایّاک ان یراک الله فی معصیت نهاک عنها و ایّاک ان یفقدک الله عند طاعت امرک بها» از امام کاظم(ع) اظهار کرد: امام کاظم(ع) به فرزندشان می‌فرمایند در مکان‌هایی که خدا نهی کرده و جایز ندانسته، غایب باش و در مکان‌هایی که خدا امر کرده حاضر باش؛ بر همین اساس، باید تمام تلاش خود را برای حضور در مجالس عبادت و محل‌هایی که باعث خیر و صلاح امور مردم است به کار ببریم. آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: کار خیر و شر اهلی دارد که هر کدام را رها کنیم اهل آن کار، به سراغ آن می‌روند؛ بنابراین باید تلاش کنیم در اموری وارد شویم که خدمت به خلق خداوند را به دنبال داشته باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *