رییس جمهور در جمع مردم کرمان: امروز میدان رقابت برای همکاری با ایران باز شده است

رییس جمهور گفت: پیچ‌های مهم تاریخی را با اتحاد مردم، هدایت رهبری و همراهی قوا گذراندیم و برجام به فرجام رسید. برجام دست ما را برای فعالیت باز کرد و امروز میدان رقابت برای سرمایه‌گذاری
و همکاری با ایران باز شده است.
به گزارش کیمیای وطن، حجت ‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در اجتماع مردم استان کرمان در مصلای بزرگ امام علی(ع) کرمان تصریح کرد: دولت با تمام توان برای حل مشکلات کشور تلاش خواهد کرد.
رییس‌ جمهوری با تبریک روز پاسدار به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
در طول سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در مشکلات و سختی‌ها و معضلاتی که برای کشور به وجود آمده به عنوان نیروی پیشتاز ملت برای حل معضلات و مشکلات گام برداشتند.
دکتر روحانی با بیان اینکه سپاه در سال‌های اولیه انقلاب در برابر توطئه‌ها و اقدامات دشمنان و گروهک‌ها حافظ کشور بود، افزود: در روزهای دفاع مقدس، سپاه به عنوان نیرویی قدرتمند و بسیج در کنار آن، به عنوان نیروی عظیم مردمی مدافعان کشور بودند.
رییس‌ جمهوری تصریح کرد: سپاه، پیشتاز حل مشکلات در کشور بوده و امروز نه‌تنها بار امنیت کشور را بر دوش دارد، بلکه مسئولیت امنیت در کشورهایی را که از جمهوری اسلامی ایران طلب مساعدت دارند نیز، بر عهده گرفته و در آن میدان‌ها هم با کمال رشادت حضور دارد.
دکتر روحانی با تاکید بر پرهیز از جناح‌بندی و رقابت‌های حزبی در دوران پس از انتخابات گفت: جناح‌بندی و دسته‌بندی و فعالیت و رقابت حزب‌ها برای دوران رقابت انتخاباتی شرایط خوبی را برای کشور و ملت به وجود می‌آورد تا در سایه رقابت‌های حزبی بتوان بهترین‌ها را شناخت و پای صندوق آرا با آگاهی و بینایی بهتر افراد شایسته‌تری را برای پذیرفتن مسئولیت برگزید.
رییس‌ جمهوری اضافه کرد: اما زمانی که دوران رقابت به پایان رسید دیگر زمان جناح‌بندی رودرروی هم قرار گرفتن و رقابت‌های ناصحیح هم به پایان می رسد.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه به مجلس دهم بسیار امیدوار است، خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجلس دهم که در روزهای آینده و اوایل خردادماه فعالیت خود را شروع خواهد کرد، این است که دولت و مجلس در کنار هم و همسو با یکدیگر برای رفع مشکلات ملت غیور ایران تلاش کنند. وی افزود: پیچ‌های مهم تاریخی را با اتحاد مردم هدایت رهبری و همراهی قوا گذراندیم و برجام به فرجام رسید. برجام دست ما را برای فعالیت باز کرد و امروز میدان رقابت برای سرمایه‌گذاری و همکاری با ایران باز شده است.
رییس‌ جمهوری از اختصاص ۲هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای کمک به طرح‌های استان کرمان خبر داد و گفت: باید معادن استان کرمان را آبادتر کرده و سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد و در بخش‌هایی که برای کشف معادن مشکلی وجود دارد، آن مشکلات حل و فصل گردد.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه دولت مردم کرمان را برای رفع مشکلاتشان تنها نخواهد گذاشت، اظهار داشت: در این سفر، ۴۰ طرح و پروژه با اعتبار ۹۶۸ میلیارد تومان در سال جاری و سال آینده برای استان کرمان در نظر گرفته شده است و این اعتبار غیر از طرح‌هایی است که امروز به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و به غیر از طرح‌های متعددی است که با بخش خصوصی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان در استان اجرایی خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *