تجمع مردم شهرک منظریه خمینی‌شهر در اعتراض به ۳۰ سال بلاتکلیفی

به گزارش کیمیای وطن، تعدادی از ساکنان شهرک منظریه خمینی‌شهر شامگاه یکشنبه با تجمع در پارک شهروند از مسئولان شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خواستار رسیدگی به مشکلات ۳۰ ساله و عدم خدمات‌رسانی به این شهرک شدند.
در این اجتماع مردمی، تجمع‌کنندگان به کمبودهای خدماتی عمرانی، آموزشی، فرهنگی و مخصوصا خاکی بودن معابر و کوچه‌های شهرک منظریه خمینی‌شهر اعتراض کردند.
مهم‌ترین درخواست تجمع‌کنندگان حل اختلافات موجود بین شهرداری خمینی‌شهر با اداره کل راه شهرسازی استان اصفهان
و تعیین تکلیف متولی رسیدگی به مشکلات
و خدمات‌رسانی عمرانی مورد نیاز این شهرک بود.
یکی از نمایندگان مردم شهرک منظریه خمینی‌شهر در جمع مردم اعلام کرد که عدم هماهنگی و عدم تعامل بین شهرداری خمینی‌شهر با اداره کل راه
و شهرسازی باعث شده تا بیش از ۳۰ سال ساکنین شهرک منظریه خمینی‌شهر در بلاتکلیفی به سر ببرند.
رییس شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر در جمع اعتراض‌کنندگان با بیان اینکه شهرک منظریه از دهه ۶۰ به صورت رسمی شکل گرفته است، گفت: متأسفانه در ۳۰سال گذشته این شهرک مورد بی‌مهری مسئولان دوره‌های گذشته قرار گرفته است.
فرشته پریشانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همه مسئولان شهرستان با جدیت پیگیر حل مشکلات شهرک منظریه بوده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم در این شهرک ساکن هستند؛ ولی از خدمات لازم بی‌بهره‌اند
و در بلاتکلیفی به سر می ببرند.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته اقداماتی برای حل مشکلات منظریه توسط شهرداری و شورای شهر خمینی‌شهر انجام شده است، بیان داشت: طبق آخرین تفاهم‌نامه تایید شده توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته مقرر شد از طریق هیئت سه نفره کارشناسی مشکلات منظریه برطرف شود.
رییس شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته ما منتظر صدور نظر نهایی کارشناسان سه نفره بودیم، اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه کلیه هزینه دریافت شده از ساکنین شهرک منظریه محاسبه و به حساب اداره کل راه و شهرسازی واریز شد.
پریشانی با تاکید برای اینکه نماینده سابق شهرستان تلاش زیادی برای عقد تفاهم‌نامه انجام داد، گفت: مدیرکل راه شهرسازی استان همراهی و همکاری خوبی با مسئولان شهرستان خمینی‌شهر برای حل مشکلات منظریه داشت.
وی با بیان اینکه طبق شواهد عوامل پنهانی درصدد ایجاد مانع برای اجرای این تفاهم‌نامه هستند، تاکید کرد: مدیر کل راه شهرسازی استان در آخرین بازدید خود از شهرستان در فروردین ماه وعده داد تا یک ماه دیگر مشکل منظریه برطرف خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر با اشاره به اینکه وعده مدیرکل راه شهرسازی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد، اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه شهرداری خمینی‌شهر متعهد شده است ظرف یک سال از تایید نهایی تفاهم‌نامه به مشکلات شهرک منظریه رسیدگی کند.
پریشانی با اشاره به اینکه در هفته گذشته اداره کل راه شهرسازی رسما اعلام کرد که کارشناس شهرداری خمینی‌شهر مورد تایید نیستند و باید فرد جدیدی معرفی شود، گفت: مسئولان شهرستان از جمله فرماندار و شهردار خمینی‌شهر با جدیت تمام پیگیر حل اختلافات به وجود آمده جدید هستند.
وی با بیان اینکه معرفی نماینده جدید از طرف شهرداری باعث اتلاف زمان زیادی خواهد شد
وعده داد دوشنبه با حضور در اداره کل راه و شهرسازی
و استانداری اصفهان پیگیر مطالبه مردم شهرک منظریه باشد.فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *