گزارش اختصاصی کیمیای وطن از سریال «آسپرین» آسپرین، درمان نبود شهرزاد

بعد از تجربه موفق سریال شهرزاد در شبکه نمایش خانگی، حال نوبت به سریالی جدید رسیده تا با ژانر معمایی مخاطبان را باز هم پای فیلم‌های شبکه نمایش خانگی بنشاند. آسپرین به به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرهاد نجفی قرار است درمان نبود شهرزاد باشد. این سریال با لیستی بلندبالا از بازیگران سرشناس، قرار است از ۲۴ خردادماه در سراسر کشور توزیع شود.
سریال معمایی «آسپرین»، این روزها آخرین مراحل تصویربرداری و فنی خود را سپری می‌کند. رامین کوشا نیز موسیقی این سریال را در آمریکا می‌سازد. همچنین گروه «کاکوبند» تیتراژ ابتدایی سریال «آسپرین» را می‌سازد.
سریال «آسپرین» از زمستان سال گذشته در مرحله تولید و تصویربرداری قرار داشت و درامی روان‌شناسانه معمایی و پرماجراست. این سریال در ۴ فصل ۱۵ قسمتی طراحی شده است.
خلاصه داستان
موضوع سریال درباره تیمی ۴ نفره از نخبه‌های علم روان‌شناسی است که مخفیانه‌ پروژه‌ای تحقیقاتی به نام آسپرین را پیگیری می‌کنند. این پروژه درباره بیماران مبتلا به فراموشی است؛ اما نتایج تحقیقات چیزی نیست که آن‌ها انتظارش را داشتند.
سال‌ها بعد یکی از پزشکان به نام صبوری به تنهایی این پروسه تحقیقاتی را ادامه می‌دهد؛ اما با شکست روبه‌رو می‌شود. همه چیز آشفته می‌شود؛ به‌ویژه وقتی نیما مردی که در این آزمایش‌ها دچار آسیب‌های فراوانی شده، درصدد کشف گذشته خود برمی‌آید.
آیا آسپرین موفق خواهد بود
سریال‌های معمایی با ژانر اکشن به دلیل نبود بسیاری از زیرساخت‌ها در ایران تاکنون نتوانسته‌اند موفقیتی از نظر جذب مخاطب داشته باشند. یکی از دلایل موفق نشدن این‌گونه سریال‌ها، ضعف فیلمنامه و داستان است. در سال‌های اخیر سریال‌های بسیاری در این ژانر ساخته شده‌ که هر یک ناموفق‌تر از دیگری گردونه رقابت را به رقبای آن سوی آبی واگذار کرده‌اند. شاید اگر فیلمنامه‌نویسان فارغ از اغراق‌های همیشگی با دقت و وسواس دست به خلق شخصیت‌هایی بزنند که تا حد ممکن خاکستری باشند، بتوانند موفقیت بیشتری کسب کنند؛ زیرا یکی از مشکلات اساسی این‌گونه سریال‌ها خط‌کشی سیاه و سفید شخصیت‌ها بوده که باعث دلزدگی مخاطب ایرانی می‌شود؛ آن هم مخاطب این روزها که به راحتی دسترسی کاملی به برترین فیلم و سریال‌های روز جهان دارد و قطعا راضی کردنش به این راحتی‌ها نخواهد بود. به همین دلیل سریال آسپرین از همین ابتدا کار سختی را پیش رو خواهد داشت.
بازیگران
بازیگران فصل اول عبارتند از:
علیرام نورایی، مجید صالحی، همایون ارشادی، فرخ نعمتی، زیبا بروفه، روناک یونسی، سیما خضرآبادی
سیدمهرداد ضیایی، علی انصاریان، مهدی ماهانی، مهران نایل، هادی دیباجی، بابک نوری، مهدی علی‌پور، پیام احمدنیا، رضا بادامچی، مهسا باقری، ایزابلا پیکیونی
ارمیا قاسمی، رضا اخلاقی‌راد، سلمان فرخنده، افشین نخعی، رامتین کیان‌پور، وحید مهین‌دوست، علی محمدی، مهدیه نساج، محسن میری، بابک قادری محمدرضا مقدم، بهروز زهره‌وند، امید صیاح، رضا یارخلج، فوژان قبادیان، ساناز نیک‌نام، الهه فرشچی
اندیشه میرسپاهی، مهدی نوروزی، نسیم ملکی، مهرنوش عبدالعلی، امید رستمی، علی گلبهاران و سحر قریشی
سارا خویینی‌ها….. و (با حضور) هادی کاظمی، شقایق فراهانی.
بازیگران خردسال: نادیا نجفی، آرشام طالبی، موگه تمدن‌نژاد، ایمان قره‌مادانی، ماهان بالاجاده.
بعضی از عوامل اصلی پروژه عبارتند از: سرپرست نگارش: فرهاد نجفی، نویسندگان فیلمنامه: وحید حسن‌زاده، حمید سلیمی، سمیه تاجیک، دستیاران نویسنده: بهاره رامتین‌راد، شایان شهابی، مشاور فیلمنامه: مریم بهرامی‌راد
برنامه‌ریز و دستیار کارگردان فاز یک: رضا سخایی پروین مقدمی، سرپرست گروه برنامه‌ریزی و کارگردانی فاز دو: مهرداد یزدانی، دستیار دوم کارگردان: فاز اول: وحید و حامد حیدری، فاز دوم: سیدمجتبی حسینی
دستیار برنامه‌ریز: مهدی صداقت، منشی صحنه: پرستو مدانلو، عکاس: سهراب ولدبیگی، دستیار تهیه‌کننده: علی نجفی، جانشین تولید: حسن اعراب، مدیر تدارکات: رضا دهقان و مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *