حاجی، نماینده مجلس در گفت‌و‌گوی اختصاصی با کیمیای وطن: مجلسی انقلابی است که نمایندگانش مخالف اشرافیگری باشند

دوره دهم مجلس شورای اسلامی از ۸ خردادماه ۱۳۹۵ به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. هر چند مجلس دهم در آغاز راه قرار دارد، اما فضای تازه به وجود آمده
در مجلس جدید و حضور پررنگ طیف
و جناح‌های مختلف سیاسی باعث شده با مجلسی متفاوت‌تر از گذشته روبه‌رو باشیم.
به همین بهانه به سراغ حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی رفتیم و با او درباره مجلس جدید به گفت‌وگو نشستیم. آنچه می‌خوانید حاصل این گفت‌وگوست.
انتظارها از مجلس جدید را چگونه ارزیابی می‌کنید؟مجلس دهم با توجه به تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین توصیه‌های ارزشمند ایشان، وظیفه‌ای جز حرکت به سمت تفکر و برنامه‌ریزی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد. البته مسایل اقتصادی و نسخه شفابخش اقتصاد ما که همانا اقتصاد مقاومتی است، خواست مردم نیز هست. پس از مجلس جدید انتظار می‌رود که فارغ از حاشیه‌سازی به دنبال متن باشد.
مهم‌ترین اولویت مجلس جدید چه خواهد بود؟
از مجلس جدید انتظار می‌رود اجرای درست «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» را در رأس اولویت‌های خود قرار دهد.
مزیت‌های مجلس دهم نسبت به مجلس نهم چیست؟
هرچند هنوز زود خواهد بود که از مزیت‌ها یا معایب و محاسن این مجلس نسبت به مجلس گذشته صحبت کنیم، اما حضور پررنگ اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در مجلس دهم بار مسئولیت اجتماعی این دو حزب را افزایش داده است و سبب شده دولت نتواند بهانه‌ای برای غیرهمسویی مجلس نسبت به خود ابراز کند؛ البته در مجلس قبلی هم این‌گونه نبوده که مجلس و دولت در مقابل هم قرار داشته باشند یا همسویی با هم نداشته باشند، اما با توجه به اینکه اکثریت مجلس فعلی از لحاظ تفکری به دولت نزدیک است، این امر سبب می‌شود انتظارها از دولت افزایش یابد.
مردم نیز فارغ از حزب‌ها و گروه‌های سیاسی وضعیت مجلس و دولت را موشکافانه رصد خواهند کرد. هر چند تا امروز که بیش از ۳ سال از عمر دولت می‌گذرد، برنامه‌های دولت نتوانسته در اقشار پایین جامعه تغییر چشمگیری حاصل کند؛ اما با توجه به شرایط مجلس جدید انتظار می‌رود که برنامه‌های دولت اثرگذاری بیشتری داشته باشد.با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن و انقلابی ماندن مجلس
شما چه مجلسی را انقلابی می‌دانید؟
به اعتقاد من مجلسی انقلابی است که کار
و تلاش برای مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد. مجلسی انقلابی است که خودش را وقف مردم و وقف کار و تلاش کند.
مجلسی انقلابی است که نمایندگانش برای حضور در کمیسیون‌هایی که سفر خارجی در پی دارد، سر و دست نشکنند؛ بلکه سعی کنند در جایی باشند که کارایی بیشتری داشته باشند.
مجلسی انقلابی است که نمایندگانش ساده‌زیست و مخالف اشرافیگری باشند.
مجلسی انقلابی است که نمایندگانش پاسخگوی تک‌تک مردم باشند و در نهایت مجلسی انقلابی است که در راه رضای خدا حرکت کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *