تغییرتابعیت تکواندوکار ملی‌پوش اصفهانی

 تکواندوکار اصفهانی که به تازگی به عضویت تیم ملی بزرگسالان ایران درآمده بود، در اقدامی عجیب تبعه آذربایجان شد تا پیراهن تیم ملی این کشور را بپوشد.

میلاد بیگی تکواندوکار اصفهانی دی ماه سال گذشته با موفقیت در مرحله دوم مسابقات انتخابی وزن ۸۰- کیلوگرم و برای شرکت در مسابقات جهانی روسیه، به تیم ملی تکواندو بزرگسالان ایران راه یافت.

وی در مسابقات جام فجر با تیم ملی کشورمان به مقام قهرمانی دست یافت و یکی از امیدهای تکواندو اصفهان برای درخشش در مسابقات جهانی روسیه و سایر مسابقات پیش رو بود.

اما اوایل اسفندماه سال گذشته بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی مردان کشوراعلام کرد بیگی به دلیل آسیب‌دیدگی از اردوی تیم ملی انصراف داده و امید عمیدی برای شرکت در مسابقات جهانی جایگزین او خواهد شد.

با گذشت مدتی از این اتفاق مشخص شد انصراف ناگهانی بیگی دلیل دیگری داشته است و اوکه در اردوهای تیم ملی نیز کادرفنی و مسئولان فدراسیون را به رفتن به کشور دیگر تهدید کرده بود، با عملی کردن این تصمیم خود تبعه جمهوری آذربایجان شده است و در مسابقات جهانی روسیه در ترکیب تیم ملی آذربایجان با حریفان مبارزه خواهد کرد.

 هم اکنون رضا مهماندوست سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران هدایت تیم ملی تکواندو آذربایجان را بعهده دارد که به نظر می‌رسد ارتباط معناداری با حضور وی در آذربایجان و عزیمت تکواندوکاران ایرانی به این کشور وجود داشته باشد اما خود مهماندوست تاکنون در مصاحبه‌های خود این موضوع را تکذیب کرده است.

گفته می‌شود یکی از مربیان تکواندو اصفهان نقش پررنگی در مهاجرت بیگی به آذربایجان و درخواست عضویت در تیم ملی این کشور داشته است که در این صورت، زنگ خطری جدی برای تکواندو اصفهان به صدا در خواهد آمد.

آنچه مهم است این که  مسئولان فدراسیون تکواندوباید پاسخگوباشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *