همزمان با افتتاح ۲۰۰ طرح برکت در سراسر کشور اولین مدرسه طرح برکت شهرستان فلاورجان افتتاح شد

سمیه فکاری : فلاورجان

اولین مدرسه طرح برکت شهرستان فلاورجان در روستای کروچ از توابع بخش مرکزی با حضور مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان، مدیر کل اداره نوسازی مدارس استان و مسئولان شهرستان افتتاح شد.
مدیر کل اداره نوسازی مدارس استان اصفهان در این مراسم گفت: ۲۰۰ طرح برکت در سراسر کشور افتتاح شد که سهم استان اصفهان از این رقم ۹ طرح برکت بود. ۲ طرح به فلاورجان اختصاص داشت؛ یکی دبستان روستای کروچ و دیگری مربوط به روستای سهروفیروزان توابع بخش پیربکران است. به گفته سجادبنیاد برکت، بنیادی است که تحت نظارت رهبری فعالیت می‌کند و در مناطق محروم کشور خدماتی را در بخش‌های مدرسه‌سازیدرمانی، فرهنگی و آموزشی مطابق با نیاز این مناطق ارائه می‌دهد و هر سال اعتباری برای این منظور جهت اجرای طرح ‌ها تخصیص داده می‌شود. رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان با بیان اینکه شهرستان فلاورجان، سومین شهرستان پرتراکم جمعیت کشور پس از شهرستان‌های کرج و خمینی‌شهر است، افزود: مهاجرت بی‌رویه، علت اصلی تراکم جمعیت این شهرستان است که همین امر موجب شده نرخ رشد مدارس ابتدائی شهرستان به ۱۰ درصد افزایش یابد؛ این در حالی است که این رقم در مدارس ابتدائی استان ۵ درصد است.
به گفته علی‌اکبر کمالی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳، ۷ مدرسه در این شهرستان احداث شد و از سال ۱۳۹۳ تاکنون، ۱۲ مدرسه نوسازی، تکمیل و بازسازی شد که با اعتبارات بخش‌های دولتی خیران مدرسه‌ساز و طرح برکت احداث شده یا در حال احداث است؛ مابقی تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود. وی از آغاز احداث ۳ مدرسه در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: اواخر هفته جاری کلنگ عملیات اجرایی ۳ مدرسه بر زمین زده می‌شود که با کمک‌های خیران احداث آن آغاز می‌شود.
دبستان صاحب‌الزمان که به نام فعلی برکت نامگذاری شد، از مدارس تخریبی شهرستان فلاورجان بود که با پیگیری‌های مکرر نماینده مردم فلاورجان و مسئولان شهرستان از سهمیه‌ای که برای این شهرستان در نظر گرفته شد به این مدرسه تخصیص داده شد. این دبستان ۶ کلاسه دارای یک هزار و ۶۰۰ متر مساحت و ۶۰۰متر زیربناست که با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان به مدت یکسال احداث شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *