نوبخت خبر داد: یارانه نیازمندان قطع نمی‌شود

سخنگوی دولت گفت که مصوبه تسویه پنج هزار میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان در دولت تصویب شده است.
به گزارش کیمیای وطن، محمدباقر نوبخت در نشست خبری دیروز (سه شنبه) رسانه‌ها که این هفته در محل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از دولت اظهار کرد: علاوه بر پرداخت مطالبات گندم‌کاران دو اقدام دیگر در حال انجام است. امیدواریم بتوانیم آن‌ها را هم تسویه کنیم که اولی هشت هزار میلیارد تومان مربوط به بیمه سلامت و مطالبات بخش‌های درمانی بهداشتی ما است و دومی پنج هزار میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان است که مصوبه آن را از دولت گرفته‌ایم و امیدوارم بتوانم به زودی خبر این تسویه را اعلام کنم.سخنگوی دولت در مورد اقدامات صورت گرفته درباره مقابله با آلودگی هوا زیاد است یادآور شد:‌ قرار بوده ۹۰ هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شوند که تا ۱۶ آبان ۲۹ هزار و ۹۶۳ دستگاه تاکسی نو جایگزین تاکسی‌های فرسوده کردیم تا بتوانیم از این مسیر برای بهبود عمل کنیم.
وی بیان کرد:‌ جامعه مطبوعاتی برای دولت محترم و ارزشمند هستند و وظیفه داشتیم از طریق یارانه مطبوعات مساعدت انجام دهیم.
نوبخت افزود: تا آغاز نمایشگاه مطبوعات ۸۵ میلیارد تومان یارانه مطبوعات پرداخت شده بود که امروز ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر به آن اضافه کردیم و امیدواریم با گشایش اقتصادی دولت این یارانه بیشتر شود.سخنگوی دولت با بیان اینکه از جمله یارانه‌هایی که قطع نخواهد شد و باید تقویت شود یارانه مطبوعات است، گفت: البته دولت تحت هیچ شرایطی یارانه نیازمندان را قطع نخواهد کرد و اگر در مورد کسی اعتراضی برای قطع یارانه‌اش دارد گفته‌ایم که به دقت رسیدگی شود.

ظریف تاکید کرد:
فلسطین محور اصلی سیاست خارجی ایران

وزیر خارجه ایران گفت که فلسطین محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست توسط مسولان جمهوری اسلامی ایران با جدیت دنبال می‌شود.
ظریف افزود: برایم باعث افتخار است که یکبار دیگر با نمایندگان مقاومت فلسطینی و لبنانی دیدار کنم. باید در نظر داشته باشیم که موضوع فلسطین همچنان مساله اصلی جهان اسلام است.
وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: فلسطین محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست توسط مسولان جمهوری اسلامی ایران با جدیت دنبال می شود.
وی ادامه داد: امروز دو خطر عمده منطقه ما و جهان را تهدید می‌کند؛ مهمترین خطر برای منطقه ما و جهان بشریت خطر رژیم صهیونیستی است. این پدیده استعماری منشاء همه تهدیدات علیه صلح، امنیت و حقوق بشر است.
ظریف همچنین گفت: رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن حداقل ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای مهمترین خطر برای نظام بین المللی است. این رژیم با اعمال سیاست‌های تجاوزکارانه و با نقض کلیه مقررات بین المللی خطرناک ترین دشمن حقوق بشر است. رژیمی است که در شرارت در جهان هیچ رقیبی ندارد.
وی افزود: خطر دوم خطر تروریسم تکفیری است که در‌ منطقه ما آتش و خون بپا کرده است و جالب اینجاست که تروریست های تکفیری هیچ خطر و تهدیدی علیه رژیم اسراییل نداشتند. اینها به دروغ و به غلط در حال مشوه کردن چهره نورانی اسلام در جهان هستند.
ظریف افزود: این دو خطر دو خطر به هم پیوسته‌اند و ما بعنوان طرفداران مقاومت در مقابل خطر صهیونیسم و تروریسم ناگزیر به وحدت برای مقابله با این تهدیدات هستیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *