پرویز طاهری درگفتگو با کیمیای وطن:ارائه نقدهای منصفانه همراه با راهکار وظیفه مطبوعات است

زهرا نصیری

معاون فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با حضور در دفتر روزنامه کیمیای وطن، ازاین روزنامه بازدید وازنزدیک درجریان روند فعالیت آن قرار گرفت.

پرویز طاهری، در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن، ضمن تقدیر از فعالیت‌های این روز نامه در جهت انعکاس و ترویج امرو فرهنگی در جامعه به سؤالات این رسانه پاسخ گفت.

*به نظر شما مطبوعات استان اصفهان توانسته‌اند نقش خود را در راستای اطلاع رسانی به نحو شایسته انجام دهند؟

خوشبختانه ما در استان اصفهان شاهد تنوع نشریات، مجلات و روزنامه‌ها هستیم به همین جهت انتظارداریم به مثابه همین تنوع روزبه روز شاهد پیشرفت استان اصفهان در زمینه‌های فرهنگی باشیم. مطبوعات چشم تیز بین جامعه هستند وباید فعالیت کلیه نهادها، ارگان‌ها و همچنین رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره را به خوبی رصد کنند و به گوش مردم برسانند. مطبوعات باید گره گشای مشکلات جامعه و مردم باشند و اصل رسالت آنان نیز به تحقق همین مساله گره خورده است.

*چه انتظار و خواسته‌ای از جامعه مطبوعاتی برای ایجاد تحولات کیفی دارید؟

اعتقاد راسخ داریم که اصفهان به جهت آنکه ازشایستگی والایی برخوردار است باید در زمینه رسانه و مطبوعات نیز شاهد تغییر و تحولات روز افزون باشد. مطبوعات کشور و بخصوص استان اصفهان باید با حفظ رسم صداقت و امانت به پیگیری امور بپردازند و در این راه نباید به سمت و سوی برخی جریان‌ها که آن‌ها را از رسالت خود دور می‌کند کشیده شوند. رسانه نباید خنثنی عمل کند و در این زمینه باید همه جوانب را به خوبی رصد نماید.

بنده از زمانی که این تصدی را به عهده گرفته‌ام، با بخشی از رسانه‌های استان گفتگو داشته‌ام، خوشبختانه انگیز های خوبی در میان مطبوعات اصفهان وجود دارد برای ایجاد تحول. اما این امر نیاز به خرد جمعی و همت جمعی دارد تا بتوانیم شان و رتبه مطبوعات و کلاً رسانه‌ها را ارتقاء دهیم و این مساله جز با در نظر گرفتن نیاز مخاطبان و مردم محقق نخواهد شد.

*از برنامه‌های جدید اداره فرهنگ و ارشاد برای ارتقاء سطح خبرنگاران بفرماید؟

خوشبختانه برای قوی و وزین کردن قلم خبرنگاران برنامه‌های آموزشی جیدی با محوریت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها دراستان اصفهان در حال انجام است که این برنامه‌های آموزشی تا پایان سال در استان برپا خواهد بود. باید بگویم ما ازارائه برنامه‌های آموزشی به هرشکل استقبال می‌کنیم و رسانه‌ها هم می‌توانند دوره‌های اموزشی برای خبرنگاران خود برگزار کنند وما نیزاستاد را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم.

*نظر شما در مورد روزنامه کیمیای وطن به جهت ارائه کیفیت و محتوای مطالب چگونه است؟

همه می دانیم مطالبه گری وظیفه مطبوعات است و نشریات باید با رعایت انصاف به نقد مشکلات بپردازند، شناسایی و رصد اولویت‌های استان از وظایف مهم مطبوعات اصفهان است که البته باید بگویم روزنامه کیمیای وطن برای رسیدن به این مهم در تلاش است. البته ارائه نقدهای منصفانه همراه با راهکار نیز در این روزنامه می‌تواند فضای جدیدی ایجاد کند.

* آیا نمایشگاه و جشنواره مطبوعات امسال برگزار می‌شود؟

متاسفانه هر دوی این رویدادها به سال ۹۶ موکول می‌شود زیرا باید جشنواره و نمایشگاه مطبوعات با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب به صورت کیفی برگزارشود تا تأثیر گذاری خود را برای مردم و جامعه داشته باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *