گزارش کیمیای وطن از حواشی آخرین فیلم کیمیایی:«قاتل اهلی» در حبس

هامون رشیدیان

یکی از فیلم‌های جنجالی جشنواره فیلم فجر امسال بدون شک فیلم «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی است. فیلمی که حالا بر سر بود و نبودش در جشنواره دعواست. مسعود کیمیایی کارگردان بزرگ سینمای ایران که البته چند سالی است فیلم‌هایش چندان چنگی به دل نمی‌زند با امیدواری زیادی فیلم قاتل اهلی را جلوی دوربین برد. حضور پرویز پرستویی بازیگر گزیده کار و سخت گیر سینما در فیلم کیمیایی خبری بود که خیلی‌ها را برای دیدن این فیلم بی تاب کرد. زیرا پرستویی بازیگری نیست که در هر فیلمی بازی کند و حضور او در فیلم کیمیایی یعنی اینکه قرار است بعد از مدت‌ها شاهد فیلم خوب دیگری از این کارگردان صاحب سبک سینما باشیم. اما درست زمانی که همه چیز داشت برای حضور پر رنگ این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می‌شد درگیری کیمیایی با لشکری قوچانی تهیه کننده فیلم کار را به جایی رسید که معلوم نیست این فیلم در نهایت اکران خواهد شد یا خیر.

مورد عجیب قاتل اهلی

گفته می‌شود کیمیایی درخواست ظبط سکانس‌هایی را داشته که در سناریو نبوده و بعداً به فیلم اضافه شده است و این سکانس‌ها در راستای پر رنگ کردن نقش پولاد کیمیایی در فیلم است. البته این موضوع از چند جهت عجیب به نظر می‌رسد:

۱- پولاد کیمیایی درست همان زمانی که فیلمبرداری قاتل اهلی شروع شد به پروژه گشت ارشاد ۲ پیوست و عملاً اعلام کرد قصد ندارد در فیلم جدید پدرش نقش اصلی داشته باشد و اگر هم لازم باشد تنها در چند سکانس محدود و کمرنگ آنهم در صورت نیاز نقش خواهد داشت.

۲- کیمیایی کارگردان کار کشته‌ای است و خودش خوب می‌داند نمی‌توان بهد از فیلم برداری نقشی را آنهم نقش پررنگ به سناریو اضافه کرد بدون اینکه کار لطمه بخورد. و قطعاً کیمیایی کسی نیست که بخواهد یک کار ضعیف را روانه سینما کند و کارنامه حرفه‌ای‌اش را زیر سؤال ببرد.

۳- به گفته کیمیایی دفتر دکوپاژ فیلم نزد اوست و چگونه تدوین گر این فیلم را بدون این دفتر تدوین کرده است؟

۴- پولاد کیمیایی در مورد سکانس‌های باقی مانده می‌گوید: بخش‌های ضبط نشده از فیلم، جزو سکانس‌های بسیار مهم و تاثیرگذار «قاتل اهلی» به حساب می‌آید که می‌توانم به سکانس پایانی، رابطه پدر و مادر شخصیتی اصلی، رابطه نقش من با خانم پگاه آهنگرانی و امیر جدیدی اشاره کنم. این قسمت‌های ضبط نشده، متعلق به سکانس‌هایی از فیلمنامه‌ای است که ما برای بازی در آن قرارداد امضا کردیم و ما بعد از خواندن فیلمنامه نهایی حاضر شدیم که در «قاتل اهلی» به ایفای نقش بپردازیم. در زمان فیلمبرداری قرار شد بعد از سکانس کنسرت، سکانس‌های باقی مانده از جمله سکانس پایانی فیلم به شکل جداگانه گرفته شود، اما بعد از فیلمبرداری در برج آزادی، آقای قوچانی سفر رفتند و فیلم بلاتکلیف ماند.

در هر صورت قرار است که شورای صنفی سینما در مورد سرنوشت این فیلم تصمیم بگیرد تصمیمی که در هر صورت می‌تواند بازی دو سر باختی برای فیلم قاتل اهلی باشد مگر اینکه تهیه کننده و کارگردان به نتیجه‌ای مشترک برسند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *