خبرنگار واحد مرکزی خبر در سوریه عنوان کرد:  آتش شلیک رسانه‌ها در سوریه لحظه‌ای کم نمی‌شود

زهرا نصیری

خبرنگار واحد مرکزی خبر در سوریه در آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها (ابوذر) و بزرگداشت روزبسیج رسانه که مهمان ویژه این برنامه بود با اشاره به اینکه رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی به صورت ۲۴ ساعته به مغز، افکار و باورهای مردم شلیک کردند تا بتوانند بحران سوریه را آن‌طور که خودشان می‌خواهند به مردم جلوه داده و القا کنند افزود: در این میان جمهوری اسلامی به عنوان تنها جبهه مقاوم با اندک رسانه‌ای که داشت برای مقابله به این هجمه‌های وارد جنگ رسانه‌ای در کنار حضور مستشاری در سوریه شد.

حسن شمشادی، بابیان اینکه اگر ارزش رسانه را بفهمیم متوجه خواهیم شد که نه تنها رسانه ابزار کم‌اهمیتی نیست بلکه می‌توان دنیا را با آن تکان داد افزود: در حقیقت این رسانه داعشی‌ها بود که داعش را بیش از دیگر تروریست‌های منطقه جلوه داد و شانتاژ خبری قوی در بسیاری از حرکت‌های نظامی آنان مؤثر بود به طوری که با ایجاد دلهره و اضطراب در منطقه‌ای، همه ساکنان آن منطقه را فراری می‌داد.

آموزش خبرنگاری بحران

وی گفت: برخی از رسانه‌ها در دام رسانه داعش افتادند و به گونه‌ای مروج خشونت داعش شدند البته رفتار داعش را باید مخابره کرد اما نه با روش داعشی بلکه با روشی که تأثیرگذار بوده و بر علیه داعش باشد.

شمشادی با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری بحران در همه حوزه‌ها اضافه کرد: این امر در شرایط کنونی بسیار ضروری بوده و در استان اصفهان این اقدام می‌تواند توسط بسیج رسانه صورت گیرد. خبرنگاری که هر روز از استاندار، شهردار و فرماندار خبر می‌زند و درگیر اخبار ربان‌چینی و همایش بوده با خبرنگار جبهه و خبرنگار بحران بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید به دنبال خلق آثاری باشند که براساس اعتقاد و باور اسلامی بوده، تحول ایجاد کرده و ماندگار باشد؛ شهدای مدافع حرم، خانواده‌هایشان و جانبازان در این عرصه دین بزرگی به گردن خبرنگاران دارند که باید این دین ادا شود.

گفتمان انقلاب اسلامی

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان گفت: سالیان زیادی است شاهد هجمه رسانه‌های دشمن علیه تفکرها و اندیشه‌های انقلاب اسلامی هستیم که این مسئله نقش حساس بسیج رسانه را برای فعالیت نشان می‌دهد.

رضا صفری، توجه به را اولین اولویت بسیج در رسانه دانست و افزود: امروز درعرصه رسانه‌های کشور سازمان بسیج رسانه با عنوان یکی از فراگیرترین و مؤثرترین تشکل رسانه‌ای مطرح است.

وی بابیان اینکه در ۲۲ شهرستان استان اصفهان کانون‌های بسیج رسانه فعال‌شده‌اند، گفت: بیش از ۶۰۰ نفر از اهالی رسانه استان به عضویت سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در آمده‌اند.

وی ازدریافت بیش از ۳۵۰ اثر از سوی ۵۲ نفر از اصحاب رسانه استان اصفهان، گفت: هیئت‌داوران این جشنواره که تعدادی از پیشکسوتان و بزرگان اصحاب رسانه استان اصفهان هستند تعداد ۱۳ نفر را به‌عنوان برتر مورد گزینش قراردادند.

مرز بین حق و باطل

در ادامه این مراسم عضو شورای قشر سازمان بسیج رسانه استان اصفهان افزود: بسیج رسانه دارای نقش و نماد همبستگی و وحدت رسانه‌ای در استان اصفهان است.

حجت‌الاسلام صغیرا، بصیرت را لازمه همه آحاد مردم به‌ویژه اصحاب رسانه دانست وادامه داد: تشکیل بسیج رسانه نویدی برای نیروهای انقلاب اسلامی است و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی مهم‌ترین هدف این بسیج قشری است.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق در رسانه گفت: باید بدانیم رسانه‌ها از یک سمت زبان حکومت و از طرف دیگر زبان ملت هستند. اصحاب رسانه باید مراقب باشند به سمت تخریب حرکت نکنند چراکه مرز بین حق و باطل بسیار باریک است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *