رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان: تبدیل اصفهان به پایتخت سینمای کودک و نوجوان

الهام شفیعی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید از حوزه هنری استان با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه هنری گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یکی از جمله نهادهایی است که به جهت نهادینه سازی و انتقال گفتمان انقلاب اسلامی با زبان هنر در هندسه حرکتی  نظام متولد شد.

اصغر آذربایجانی با بیان اینکه این مهم نشان می دهد که در راستای تشکیل حوزه هنری و ایجاد این جایگاه یک اندیشه عالی بوده است، اضافه کرد: علیرغم اقدامات و فعالیت های خوب انجام شده توسط حوزه هنری، تا رسیدن به اهداف عالیه حوزه فاصله است و ضرورت ارزیابی و آسیب شناسی مسیرهای حرکتی برای تحقق هدف والای ایجاد حوزه هنری که ارایه گفتمان انقلاب اسلامی در قالب هنر و پرورش هنرمندان انقلابی است، بسیار ضروری به نظر می رسد.

آذربایجانی، حوزه هنری را یکی از ظرفیت های بسیار مهم در حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: حوزه هنری باید چتر وسیعی برای جذب و پرورش هنرمندان باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین ظهور و بروز حوزه هنری در حوزه سینما بوده و سینما یکی از نقاط ثقل حوزه هنری است، ادامه داد: اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه فرهنگی و هنری دارد؛ اما نقطه اتصال بین این ظرفیت ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است جشنواره فیلم کودک و نوجوان تیرماه در اصفهان برگزار شود می توانیم با یک تفاهم نامه مشارکتی بین حوزه هنری، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقویت زیرساخت ها و هنرمند شهر اصفهان را به پایتخت و قطب سینمای کودک و نوجوان تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه علیرغم وجود هنرمندان بسیاری در خصوص تولید آثار فاخر در حوزه های مختلف هنری شاخص قابل قبولی برای شهرمان نداریم تصریح کرد: می توان در ایجاد آثار فاخر هنری به عنوان یک پتانسیل در قالب کار مشترک با شهرداری و حوزه هنری این کار را انجام بدهیم که تجارب تولید چنین محصولات فرهنگی نیز در گذشته بوده است.

آذربایجانی تاکید کرد: آنچه امروزه در حوزه فرهنگ و هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها به صورت هم افزا می باشد.

وی افزود: مجموعه ها و نهادها و دستگاه های فرهنگی و هنری داشته های بسیاری دارند که با رویکرد و نگاه هم افزایی با یکدیگر می توانند از داشته های موجود در حوزه های مختلف فرهنگ با بالاترین ظرفیت و بهره وری استفاده کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حوزه هنری می تواند تعامل خوبی با شهرداری داشته باشد در این راستا باید اندیشه ارتباط گیری حوزه هنری با حوزه شهرداری ایجاد شود.

آذربایجانی به ظرفیت ها و زیرساخت های هنری بسیار خوب در شهرداری از جمله ظرفیت هایی مثل موزه هنرهای معاصر، تالار هنر، دفاتر و مراکز تخصصی هنری در سازمان فرهنگی تفریحی و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: می توان در قالب تفاهم نامه های مشارکتی با اجرای برنامه های مشارکتی از ظرفیت ها و منابع هر دو مجموعه با بالاترین بهره وری استفاده کرد.

وی در پایان در خصوص مشکلات پیش آمده در خصوص اماکن حوزه هنری که در مالکیت شهرداری بوده و در سنوات گذشته به حوزه هنری واگذار شده بیان کرد:  معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با ورود به موضوع موارد مورد اختلاف را در قالب همکاری دو سویه حوزه هنری و شهرداری مرتفع می کند تا ظرفیت های هنری شهر دچار مشکل نشود.(ایمنا)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *