مرکل: اسلام بدون تردید به آلمان تعلق دارد

خبرگزاری کیمیای کویر: صدر اعظم آلمان در مراسم ضیافتی در برلین به مناسبت ماه رمضان، طرد کردن همه مسلمانان و سوء ظن عمومی نسبت به آن ها را کاملا رد کرده و اسلام را بدون تردید متعلق به آلمان دانست.

 

به گزارش گروه ببین الملل کیمیای کویر: به نقل از نشریه “دی سایت”، “آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان به مناسبت ماه رمضان همگان را به احترام متقابل به ادیان فراخواند.

وی شب گذشته در مراسم ضیافتی در برلین بخصوص بر این مسئله تاکید کرد که کاملا واضح است که اسلام بدون تردید به آلمان تعلق دارد.

مرکل همچنین در حضور نمایندگان ادیان مختلف به خشونت ها در سراسر دنیا به نام دین و اسلام اشاره کرده و گفت : البته طرد کردن مسلمانان در آلمان و هر نوع سوء ظن عمومی علیه آن ها درست نیست. اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان شهروندان عادل و وفادار به قانون هستند.

صدر اعظم آلمان همچنین در مراسم ضیافت شب گذشته انتقاد شدیدی را به حملات روی مومنان معتقد، مساجد، کلیساها و کنیسه ها وارد کرده و گفت: این گونه اقدامات حمله به همه ما است.

این سخنان مرکل در حمایت از دین اسلام در حالی ایراد شد که اعتراضات طرفداران جنبش ضد اسلامی میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی شدن غرب موسوم به پگیدا که از اکتبر سال گذشته در شهر درسدن آلمان آغاز شد اخیرا با مخالفت های زیاد مردمی و انتقادهای زیادی از طرف سیاستمداران روبرو شده و به شدت از حامیان و تجمعات سراسری آن کاسته شده است.

منبع:تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *