آرزوی من رونق تئاتر است

اصفهان مهد هنر است. شهری که شاید به اندازه بسیاری از کشورها به تنهایی هنرمند دارد و بانوان جایگاه ویژه‌ای در هنر اصفهان دارند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم با سیاره انگاشته یکی از قدیمیترین بازیگران تئاتر و تلویزیون اصفهان به گفت و گو بنشینیم. سیاره انگاشته متولد ۱۳۲۶ اهل تبریز است اما در اصفهان به شکوفایی رسیده است. او را با نام پری کربلائی می‌شناسید و این نام داستان جالبی دارد که بهتر است آنرا از زبان خانم کربلایی بشنویم.

– چرا نام شما از سیاره انگاشته به پری کربلائی تغییر کرد؟

زمانی که سه سال داشتم به خاطر اینکه شباهت زیادی به مادر بزرگم داشتم پدرم مرا با نام مادرش که پری بود صدا می‌زد و دیگر این اسم بر روی من ماند. درسن ۱۵ سالگی به تئاتر سپاهان آمدم و کارم را به صورت حرفه‌ای در تئاتر سپاهان شروع کردم و با یکی از هنرمندان به نام آقای کربلائی ازدواج کردم و چون همه من را با نام ایشان خانم کربلائی صدا می‌زدند من به پری کربلائی معروف شدم. و همین نام را برای فعالیت هنری انتخاب کردم.

– خانم کربلائی ما شنیده‌ایم زمانی تئاتر اصفهان چنان رونق داشت که بازار سیاه برای فروش بلیت تئاتر در اصفهان وجود داشته است؟

بله همین طور است و این ماجرا حقیقت دارد، از دیرین تئاتر اصفهان و طنز اصفهان معروف بوده است مردم اصفهان و حتی شهرهای دیگر وقتی من را در خیابان می‌بینند از من سراغ تئاتر اصفهان را می‌گیرند. و من واقعاً متأثر می‌شوم. در گذشته من با افراد هنرمندی مثل آقای ارحام صدر و آقای فرهمند وآقای حسن اکلیلی تئاتر اجرا می‌کردم و برای فروش بلیط هایش بازار سیاه وجود داشت شاید یک خانواده تئاتر ما را ۵ مرتبه میدی دند و ۳ ساعت می‌خندیدند و لذت می‌بردند ولی در حال حاضر بیشتر برای یک تئاتر بلیط ها به صورت دعوتی ارائه می‌شود صرفاً به خاطر پر شدن سالن‌ها و این جای تأسف دارد که چرا تئاتری که حدوداً ۳ ماه برایش وقت گذاشته می‌شود تا به اجرا در آید در این گونه از آن استقبال می‌شود.

– گویا سالن‌های زمستانه و تابستانه هم وجود داشت؟

سال‌ها قبل ما برای اجرا سالن‌های زمستانه و تابستانه داشتیم و هیچ گونه محدودیتی نداشتیم حتی ۳ سانس یا ۴ سانس اجرا داشتیم ولی حالا اساسی‌ترین مشکل ما محدودیت سالن است. وقتی ما یک سالن مخصوص تئاتر در اصفهان نداریم چگونه انتظار این را داشته باشیم که تئاتر اصفهان رونق داشته باشد چرا باید به جای سالن تئاتر از سالن سینما برای برای اجرای تئاتر استفاده کرد و فقط یک سانس به اجرای تئاتر تعلق بگیرد.

– فکر می‌کنید برای حل این مشکل باید چه راهی اندیشید؟

خدمتتان عرض کنم که ما در شهر اصفهان نویسنده داریم کارگردان‌های لایق داریم اما سالن مخصوص برای اجرای تئاتر نداریم و شهرداری اصفهان باید کمک کند، استانداری شهر اصفهان باید یاری کند، ارشاد باید کمک کند و همه دست به دست هم بدهیم تا تئاتر اصفهان زنده بماند و این آرزوی قلبی من و همه هنرمندان اصفهان است که تئاتر اصفهان باز هم رونق گذشته را داشته باشد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *