لزوم ارتقاء سواد سلامت جامعه

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از موارد بسیار مهم و ضروری در حوزه سلامت را ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه دانست.

محمدرضا تابش در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان یزد با متولیان امر سلامت استان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت از اقدامات ماندگار دولت است، اظهار داشت: اما این طرح مشکلاتی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به نبود اعتبار پایدار برای اجرای طرح اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع اعتباری به منظور پایدار بودن طرح باید در نظر گرفته شود و این امر نیاز به برنامه ریزی است، عنوان کرد: از اینرو طرح جامع سلامت نیازمند بازنگری و اصلاح است.

رضا تابش افزود: نمی‌توان دستاوردهای طرح تحول را نادیده گرفت اما تداوم طرح نیازمند بازنگری و اصلاح برای تأمین منابع مالی پایدار است.

نماینده مردم اردکان در مجلس در بخش دیگری از این نشست با ابراز نگرانی از شیوع سرطان‌ها و بیماریهای غیرواگیر در استان یزد اظهار داشت: برای مهار این بیماری، آشنایی با عوامل خطر و پیشگیری از بروز بیماری ضروری و نیازمند اقدام فوری است.

وی بیان کرد: استان یزد نماد فرهنگ و تمدن کشور است و جهاد علمی و اجرایی و توجه به مقوله سلامت مردم باید در اولویت دست اندرکاران متولیان سلامت این استان قرار گیرد.

تابش تصریح کرد: ارتقای سواد سلامت مردم، آموزش تخصصی، اقدامات پیشگیرانه، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی صحیح، تغییر سبک زندگی و تغذیه سالم از مهمترین راهکارهای مهار سرطان بیماری‌های خطرناک و شایع نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت و … است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *