بسیاری از استان‌ها آرزوی داشتن جایگاه اصفهان را دارند/ رکود کامل بیش از ۱۰ درصد از واحدهای صنعتی اصفهان

استاندار اصفهان گفت: اصفهان، استانی با ظرفیت‌های بالا و مزیت‌های فراوان است، به طوری که رسیدن به چنین مرحله‌ای برای بسیاری از استان‌ها آرزو است.

به گزارش کیمیای کویر، رسول زرگرپور در مراسم بیستمین سال گرامی‌داشت روز صنعت و معدن با تبریک این روز به تمامی صنعت‌گران اظهار کرد: استان اصفهان دو خصوصیت متفاوت دارد.

وی ادامه داد: اصفهان، استانی با ظرفیت‌های بالا و مزیت‌های فراوان است، به طوری که رسیدن به چنین مرحله‌ای برای بسیاری از استان‌ها آرزو است، استان اصفهان رتبه نخست در توسعه‌یافتگی صنعتی در سطح کشور، رتبه نخست گردشگری کشور، رتبه نخست در حمل بار و مسافر و رتبه ممتاز و بالایی در ایثار و شهادت دارد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: از سوی دیگر این استان با معضلاتی همچون آلودگی آب و خاک، تورمی بالاتر از میانگین کشوری، عدم توازن منطقه‌ای و مسائل خاص فرهنگی و امنیتی روبرو است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و حدود ۲۴۰ هزار نفر شاغل در بخش صنعت در استان اصفهان وجود دارد، بیان کرد: ۷۲۲ واحد معدنی و ۱۵۰ هزار واحد صنفی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

زرگرپور با اعلام اینکه ۶۳۵ فقره پروانه بهره‌برداری در طول دو سال خدمت دولت تدبیر و امید در سطح استان صادر شده است عنوان کرد: بیش از ۱۰ درصد از واحدهای صنعتی استان با رکود کامل روبرو بوده و بیش از نیمی از واحدها نیز با ظرفیتی کمتر از ۴۰ درصد فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه آمار بیکاری در سطح استان بالاست به گونه‌ای که سال گذشته حدود ۱۷ هزار نفر در سطح استان مشمول بیمه بیکاری شدند که لازم است در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: حدود ۲۶ درصد تسهیلات بانکی در بخش صنعت، چهار درصد در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در بخش خدمات و بقیه تسهیلات بانکی در امور دیگر هزینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه‌گذاری به مشکلی برای استان تبدیل شده است، اضافه کرد: کمیته تامین امنیت سرمایه‌گذاری زیر نظر شورای تامین استان فعالیت می‌کند تا امنیت سرمایه‌گذاری در استان را فراهم کند.
منبع فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *