نقد باعث افزایش کیفیت کارها می‌شود

عکس: وحید صادقی کیمیای وطن

پروانه شریفی

اهمیت روابط عمومی از یک زندگی شخصی تا کار در مسئولیت مشخص در سازمان‌های خصوصی و یا دولتی کاملاً مشهود است، هر فردی در مواجهه با افراد دیگر خواه ناخواه مجموعه‌ای از آداب معاشرت، تعاملات و مناسبات را برمی گزیند که می‌تواند به انزوا رفتن و یا ارتقاء سطح روابط بین فردی منجر شود. در ادارات و سازمان‌ها این مهم بسیار خطیرتر است چرا که علاوه بر این که موفقیت یا عدم موفقیت فرد مطرح است، سرنوشت کل مجموعه نیز تحت تأثیر روش‌های به کار گرفته قرار می‌گیرد و ممکن است به برقراری یک روابط مطلوب و کارآمد و یا یک رابطه نامطلوب منتهی شود. به همین بهانه با هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان به گفتگو نشستیم.

 

ارتباط روابط عمومی شهرداری با دیگر رسانه‌های استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دستاوردهایی که شهرداری در این سال‌ها داشته و موفقیت‌هایی که مردم از آن‌ها حرف می‌زنند با همیاری رسانه‌ها بود. یکی از رسالت‌هایی که در شهرداری دنبال می‌کنیم این است که یک ارتباط شفاف داشته باشیم و به گفته شهردار محترم رسانه‌ها یار بیست و دوم ما هستند. در مجموعه روابط عمومی این را تحقق می‌دهیم و ارتباط را مداوم با رسانه‌ها داریم بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، بستر بهتری نسبت به سال‌های گذشته ایجاد شده است.

حوزه اصلی کار روابط عمومی مربوط به چه اموراتی است؟ در بحث حقوق شهروندی چه کاری انجام داده‌اید؟ مردم از حقوق شهروندی گاهاً اطلاعات خوبی ندارند.

دو اولویت برای روابط عمومی شهرداری مد نظر است. یکی بحث اطلاع رسانی است که از اولویت‌های مهم ماست. استفاده از رسانه‌ها و ابزارهای مختلف را به کار بردیم تا بتوانیم اطلاع رسانی مناسب برای مرم را داشته باشیم. یکی از اتفاقات دیگری که در حال انجام هست فرهنگ شهروندی است. در حال تلاش هستیم ظرفیت اطلاع رسانی را در خدمت فرهنگ شهروندی به کار بگیریم. نهضت پاسخگویی هم طرح خوبی بود که در حال گسترش است.

استفاده از تابلوهای ستاد فرهنگ شهروندی چقدر اثرگذار بوده؟

هر رسانه‌ای سطح تأثیر خاص خودش را دارد. ولی تابلوهای شهروندی با قدمتی حدود دوازده ساله تقریباً به یک رسانه تبدیل شده است. ما معتقدیم رسانه وقتی تکرار بشود و روی یک موضوع خاصی کار بکند قاعدتاً در فکر مردم جا باز می‌کند و اثرگذاری خاص خودش را می‌گذارد. این تابلوها با مردم توانسته ارتباط خوبی را برقرار کنند. در کل سطح اثرگذاری خوبی دارد.

هدف شما برای رسیدن به سطح ایده آل چیست؟

چیزی که مد نظر ماست و پیش روی رسانه‌ها گذاشتیم، استفاده از خلاقیت است. پرکاری و انگیزه فراوان در کارهایمان را باید به کار بگیریم. همچنین از ابزارهای روز باید به خوبی استفاده بشود. به نظر بنده رشد خوبی داشتیم اما این به معنی نیست که ما اشکالی نداشته باشیم. با مرور زمان قطعاً اشکالات را برطرف می‌کنیم.

 

شما به عنوان روابط عمومی برتر شهرداری‌های کشور برگزیده شدید. چه ملاک‌هایی را مد نظر قرار داده بودید؟

ما در یک سال و نیم گذشته سعی کردیم برنامه‌های خود را هم از لحاظ ابزاری و هم از لحاظ محتوایی رشد دهیم. در سمیناری که در تهران برگزار شد پارامترهای مختلفی را در زمینه‌های خلاقیت و بکارگیری رسانه‌ها مد نظر قرار داده بودند. البته طرح‌های هر هفته چند افتتاج و طرح نهضت پاسخگویی هم از نکات مثبت ما بود. ما به عنوان دبیر فضای مجازی شهرداری‌های کلان شهرها هم انتخاب شدیم.

چقدر از نقد استقبال می‌کنید؟

من از نقد هیچوقت ناراحت نمی‌شوم و نقد را سازنده می دانم. البته نقدی که به دنبال اصلاح موضوعی باشد نه به دنبال غرض ورزی یا گرفتن باج‌های مختلف باشد. در اکثر مواقع اگر نقدی در رسانه‌ای ببینم مطالعه می‌کنم و اگر درست باشد به گوش مسئول مربوطه‌اش می‌رسانم نقد باعث افزایش کیفیت کار ما می‌شود.

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *