ارائه خدمات رایگان پزشکی به حاشیه نشین ها

 

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان مطرح کرد:

ارائه خدمات رایگان پزشکی به حاشیه نشین ها

پروانه شریفی

عکس: آرشیو

در چند سال اخیر ورود اعضای بسیج جامعه پزشکی به مناطقی که نیازمند خدمات دهی و اخذ خدمات پزشکی هستند را بیشتر شاهد هستیم, در بسیج جامعه پزشکی پزشکانی که تفکر بسیجی دارند و شاید عضو بسیج نیز نباشند اما برای زکات کار و مدرک خود به منظور خدمت رسانی حضور پیدا می‌کنند که کار شایسته‌ای است و هر روز از تعالی بهتری برخوردار می‌شود. فقر مالی و فرهنگی در بسیاری از مناطق محروم و حاشیه شهر به معضل تبدیل شده و چه بسا پیامدهای بدی در پی داشته باشد، بنابراین نیاز است تا به اینگونه مکان‌ها بیشتر توجه شود.

رسالت‌های بسیج جامعه پزشکی

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن گفت: محرومیت زدایی در حوزه تخصصی بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بسیج جامعه پزشکی است, براساس تاکید رهبر معظم انقلاب برای محرومیت زدایی و توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه تیم پزشکان بسیجی که از متخصصین هستند ویزیت رایگان و تحویل داروی رایگان را به محرومان در دستور کار دارند. محمد حیدری افزود: از همین رو با طرح‌هایی که هر ساله طبق برنامه اجرا می‌شود در جهت محرومیت زدایی از مردم مناطق محروم با اولویت استان اصفهان گام بر می‌داریم, همچنین کلیه خدماتی که این سازمان به مردم ارائه می‌دهد کاملاً رایگان است. وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی بسیج جامعه پزشکی خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه است، اظهار کرد: این تیم‌ها با هدف محرومیت‌زدایی و بالا بردن سطح بهداشت و درمان مناطق محروم، به سراسر استان اعزام می‌شوند که ویزیت و درمان رایگان بیماران، ارائه آموزش‌های بهداشتی و آموزش‌های فردی و اجتماعی و بهداشت محیط از جمله خدماتی است که اعضای بسیج جامعه پزشکی اصفهان به مردم ارائه می‌دهند. معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان خاطر نشان کرد: برپایی بیمارستان‌های صحرایی یکی از منسجم‌ترین و بزرگ‌ترین این اقدامات است که آخرین بیمارستان سال گذشته در شهرستان فریدن با پوشش شهرستان‌های اطراف به صورت زمینی و هوایی صورت گرفت و بالغ بر ۹۰۰۰ خدمت در طول مدت ۵ روز در بزرگ‌ترین مانور امدادی و درمانی سازمان ارائه شد.

محرومیت زدایی از مردم حاشیه نشین کلانشهر اصفهان

حیدری تصریح کرد: بر اساس دستور ریاست محترم سازمان، محرومیت زدایی از مردم حاشیه نشین کلانشهر اصفهان در دستور کار این معاونت قرار گرفت, چرا که گاهی ما در ارزیابی‌های میدانی خود مشاهده می‌کنیم که اوضاع برخی نقاط حاشیه‌ای اصفهان از بعضی مناطق محروم بدتر است و نزدیکی به مرکز استان هم این محرومیت را برطرف نکرده است. وی ادامه داد: تا کنون بالغ بر ۵۶ تیم پزشکی شامل پزشک، پرستار آقا و خانم، مشاوره، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس تغذیه و ماما به نقاط هدف مانند حصه و زینبیه اعزام شدند که در هر اعزام به طور میانگین حدود ۴۵۰ خدمت ارائه می‌شود. این مسئول ابراز داشت: خدمت رسانی به مناطق حاشیه کلانشهر اصفهان یکی از ارزشمندترین اقدامات حوزه معاونت امداد و درمان است چرا که مردم این مناطق با توجه به نزدیکی به مرکز استان، بسیار مورد غفلت قرار گرفتند و این نکته را گزارشات مکتوب تمامی تیم‌های اعزامی ما تأیید می‌کنند.

خدمات رایگان

محمد حیدری در پایان گفت: کلیه خدماتی که تیم‌های اعزامی انجام می‌دهند کاملاً رایگان است و دارو هم به همین طریق به بیماران داده می‌شود. پس از انجام ویزیت توسط پزشک، در صورت نیاز به واسطه فرم‌های ارجاع بیمار به متخصص ارجاع داده می‌شود که اگر عدم توانایی مالی بیمار برای سازمان محرز شود، آن را به پزشکان عضو و بسیجی سازمان معرفی می‌کنیم تا به طور رایگان تا بهبودی مورد درمان قرار بگیرند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *