مسئولین ما نسبت به هنر خنثی هستند

ستایش ساسانی نژاد

دانشگاه نه تنها محل کسب علم بلکه محلی است برای رشد و تعالی تفکر. و نقش اساتید در این مهم انکار ناپذیر است. به همین بهانه تصمیم گرفتیم سری به دانشگاه بزنیم و با یکی از اساتید فرهنگ و هنر اصفهان گفت و گو کنیم. مرتضی نیک پایان فیلم نامه نویس، کارگردان و تهیه کننده فارغ تحصیل دانشگاه هنرهای زیبا تهران است و در کنار نویسندگی و کارگردانی به تدریس نیز مشغول است.

چه چیزی باعث به سمت هنر بروید؟

در خانواده‌ای بودم که بیگانه از هنر نبودند پسر عمه‌ی من خواننده خوبی بود ایشان شاگرد تاج بودند و آهنگ صدای ایشان همیشه در خانه‌ی ما پیچیده بود.

برای جوانانی که می‌خواهند وارد عرصه هنر شوند چه توصیه‌ای دارید؟

هنر سینما و تئاتر در شهرستان‌ها به صورت حرفه‌ای وجود ندارد و اگر کسی بخواهد وارد سینمای هنر بشود به نظر من بهتر این است که به پایتخت عزیمت کند. البته در پایتخت رقیب زیاد است و قطعاً باید تلاش بیشتری کرد.

اگر بر می‌گشتید به سالهای گذشته آیا باز هم عرصه هنر را انتخاب می‌کردید؟

هنر را انتخاب نمی‌کردم چرا که اگر وقتی را که در زمینه‌ی هنر گذاشتم اگر در زمینه شغلی دیگر می‌گذاشتم در آمد بیشتری کسب می‌کردم ولی از نظر روحی به طور ناگزیر هنر را انتخاب می‌کردم.

از مسئولین چه انتظاری دارد؟

از مسئولینی که به مسائل فرهنگی استان اصفهان رسیدگی می‌کنند انتظار دارم که نظارت بیشتری روی کارها داشته باشند جایزه دردی را دوا نمی‌کند وقتی هنرمندان ما برای اجرا در زمینه‌های هنری تئاتر با مسائل اداری برخورد می‌کنند مسئولین در پروسه‌های اداری به آن‌ها کمک کنند و هنرمند را حمایت کنند

دغدغه هنرمندان اصفهانی چیست؟

دغدغه هنرمندان اصفهانی اوضاع مالی است چرا باید شهر اصفهان که از نظر هنر نمایشی قدمت زیادی دارد سالن‌های آن محدود باشد ما هنوز یک پلاتوی مناسب و با تجهیزات برای اجرای تئاتر نداریم و دوستان سینمایی می‌نالند چرا که یک مرکز جدی برای تولید فیلم نیست و متاسفانه شهرداری ۲ سال است که فرا خوان فیلم کوتاه داده ولی مرکز جدی برای تولید فیلم نیست و متاسفانه حمایتی نمی‌شود مسئولین ما نسبت به هنر خنثی هستند.

در حال حاضر مشغول به چه فعالیتی هستید؟

فعلاً به غیر از تدریس بیشتر وقتم را صرف نوشتن می‌کنم چندین نمایشنامه نوشته‌ام که قصد دارم یکی از آن‌ها را خودم اجرا کنم یک رمان نوشته‌ام که توسط انتشارات روزنه قرار است چاپ شود و کارهای اصلی آن انجام شده و در شرف چاپ شدن است. تم آن اجتماعی و داستانی جذاب و دارای فراز و نشیب‌هایی است که خواننده را تا آخر داستان به دنبال خود می‌کشد که نام رمان ساعت پرتقال است.

بزرگ‌ترین آرزوی قلبی شما چیست؟

تأسیس یک دانشگاه هنری خیلی خوب در زمینه تئاتر و سینما

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *