توسعه شهر اصفهان باید با محور گردشگری عملیاتی شود

خبرگزاری کیمیای کویر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: توسعه اصفهان باید با رویکرد گردشگری عملیاتی شود و در این راستا حمایت دستگاه‌های مختلف از گردشگری اصفهان ضروری است.

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار کیمیای کویر در اصفهان با اشاره به رویکرد مسئولان اصفهان در زمینه بازگشت سرمایه‌گذاران اصفهان به این شهر و توجه به حوزه گردشگری اظهار داشت: شهرداری و میراث‌ فرهنگی در حوزه گردشگری می‌توانند با هم فعالیت‌های مشترکی را داشته باشند اما وظایف هر بخش باید تفکیک شود تا هر کدام وظایف خود را دنبال کنند تا مانع تداخل مسئولیت‌ها شود.

وی افزود: شهری مانند اصفهان می‌تواند جایگاه مهمی در گردشگری داشته باشد، طبیعی است بخش مهمی از توسعه شهری باید با توسعه گردشگری روی دهد و شهرداری به عنوان مدیریت شهری می‌تواند این امر را پیش ببرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: اگر قرار است گردشگری شهری اصفهان توسعه یاید، باید ترافیک پیرامون بناها در وضعیت مناسب باشد و سرویس و خدمات مناسب به مسافران ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری به عنوان زیر ساخت می‌تواند کمک‌های قابل توجهی در روند گردشگری به شهرداری داشته باشد.

اللهیاری تصریح کرد: اما برخی امور هستند که باید در حیطه میراث فرهنگی باشد زیرا میراث فرهنگی در بستر حاکمیتی برنامه‌ریزی‌های کلان در حوزه گردشگری به عهده دارد و بخش مهمی نیز به عهده بخش خصوصی است و باید دولت در آن ورود پیدا کند نه شهرداری‌ها و ما باید کمک کنیم زمینه‌های رشد و ارتقای بخش خصوصی را فراهم کنیم.

منبع:تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *