فعالیت یک واحد صنفی به ازای هر ۱۲ نفر در اصفهان

زهرا نصیری

در حال حاضر بسیاری از مشکلات شهر ریشه در عدم ساماندهی مشاغل شهری دارد و این در حالی است که بر اساس قانون شهرداری مکلف به ساماندهی مشاغل شهری است که تحقق این وضعیت نقش بسزایی در وضعیت زندگی شهری شهروندان دارد. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار اصفهان که برای اولین بار در سمت مدیریتی جدید اش به جمع خبرنگارن آمده بود، ساماندهی مشاغل شهری را به دلیل ارتباط با کسبه و اصناف مختلف کاری سخت و دشوار دانست. اصغر کشاورز، ازآماری خبر داد که نظر همه مدیران صنعت باید به آن جلب شود و آن وجود ۱۷۰ هزار واحد صنفی در شهر اصفهان است. گفتنی است؛ درچند سال اخیر به دلیل رکود حاکم بر صنایع، بسیاری از مشاغل خرد و کلان صنعتی به دلیل تعطیلی و ورشکستگی به سمت راه اندازی واحدهای صنفی رفته‌اند که این مسئله زنگ خطری را برای شهر، صنعت و اشتغال استان در پی دارد.

برای هر ۱۲ نفر یک واحد صنفی

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون به ازای هر ۱۲ نفر یک واحد صنفی دراصفهان راه اندازی شده است گفت: بر اساس تحقیقات در کشور به ازای هر ۲۵ تا ۳۰ نفر یک واحد صنفی و در کشورهای پیشرفته به ازای هر ۵۰۰ نفر یک واحد صنفی فعالیت می‌کند. وی تصریح کرد: درساماندهی مشاغل شهری سه بخش قرمز، زرد و سبز دسته بندی شده‌اند که در شهر اصفهان ۱۴ رسته در بخش قرمز و ۲۵ رسته در بخش زرد تعریف شده‌اند. وی این وضعیت را نشان از آشفتگی در وضعیت شهری بیان و تصریح کرد: شهرداری اصفهان هر ساله هزینه‌های زیادی را برای توسعه حمل و نقل شهری و بهبود وضعیت ترافیک شهری می‌کند که البته برای دو یا چند سال حالت مُسکّن را دارد ولی بازهم شاهد ترددهای زیادی در شهر اصفهان هستیم.

نظارت بربازارشب عید

کشاورز، از حضور ناظران ثابت و سیار سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان در بازارهای روزو شب عید خبر داد وگفت: میوه شب عید بر اساس تاکید استاندار قرار است از استان‌های جنوبی و شمالی تأمین شود و ما ازطریق بازارهای کوثر و محل‌هایی که شهرداری اعلام کند برای توزیع اقدام خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه تعداد بازارهای روزکوثرتا ۱۷ بازار در اصفهان درنظرگرفته شده است افزود: سال آینده دو بازارکوثر احداث خواهد شد و مناطق ۹ و ۱۵ نیزکه نیاز به بازار دارند در صورت تأمین زمین در سال‌های آتی برای انان اقدام خواهد شد. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان به هزینه ۱.۵ میلیارد تومانی برای زیباسازی بازارهای روز کوثر اشاره کرد و گفت: با این اعتبار چهار مرکز زیباسازی شده و در صورت تأمین اعتبار دیگر مراکز نیز زیباسازی خواهد شد.

ساماندهی مشاغل شهری

کشاورز در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل در بخش‌های مختلف نیز در دستور کار است، تصریح کرد: در این زمینه باید یادآور شوم که در بخش‌های مختلف با همکاری شهردای‌های مناطق زمین‌های وسیعی را برای این امر اختصاص داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به راه اندازی مرکز ساماندهی آجیل و خشکبار، مبل، موزاییک سازان و … اشاره کرد. وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در این بازارها می‌توانند با شماره‌های ۳۲۶۸۴۴۰۸ روابط عمومی سازمان و ۱۳۷ مرکز پاسخگویی به شهروندان تماس بگیرند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *