اراده ملی، رمز موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی

پروانه شریفی

تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است. به عبارت دیگر یکی از شرایط حصول اقتصاد مقاومتی و رهایی از مشکلات اقتصادی در کشور حمایت از تولید داخلی است. استفاده از ظرفیت داخلی یک مسئله مهم و ارزشمند است چرا که هیچ اقتصاد پایداری بدون آن نتوانسته موفق باشد. برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور همه ما یک سهم و وظیفه‌ای داریم و باید با کمک به تولید داخلی، بازار بومی و محصولات داخلی به استقلال اقتصادی کشور کمک کنیم.

پیشرفت

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با تأکید بر این که لازمه حل مشکلات کشور پیشرفت است؛ تصریح کرد: اگر بخواهیم از مدل برجام در عرصه‌های دیگر استفاده کنیم غیر از شکست و خسارت نخواهیم دید. در برجام هسته‌ای تجربه کردیم که طرف مقابل مانند گذشته بدعهدی و زیاده خواهی کرد و برخوردی مستکبرانه داشت. محسن نصری با اشاره بر این که برای حل مسائل کشور اساس برنامه‌های کشور باید اقدام ملی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر غیر از این باشد قابل قبول نیست و مردم هم به این نکته اعتقاد دارند که با داشتن تجربه شکست در یک زمینه نباید دوباره در آن عرصه وارد شد.

فتنه گری دشمنان در مسائل اقتصادی

وی یکی از عرصه‌های فتنه گری دشمنان را مسائل اقتصادی دانست و گفت: دشمنان با ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم و گسترش زمینه‌های فقر و نرسیدن به عدالت اجتماعی و ترویج اشرافی گری، تلاش می‌کنند فتنه‌ای دیگر به بهانه مسائل اقتصادی ایجاد کنند. نصری ادامه داد: دشمن مذاکره بر سر مسائل موشکی و هسته‌ای را بهانه‌ای برای دشمنی خود می‌داند چرا که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اعلام کرده بود که برنامه هسته‌ای ایران هیچ ارتباطی با داشتن سلاح هسته‌ای ندارد اما با این وجود آمریکا انرژی هسته‌ای ما را بهانه‌ای برای وارد کردن فشار به ما قرار داده است. مؤلف، پژوهشگر و استاد دانشگاه اصفهان بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر در مسائل هسته‌ای از منافع ملی عقب نشینی کنیم دشمن به سراغ سایر مسائل کشورمان از جمله مسائل موشکی، حقوق بشر، حمایت از حزب و الله و فلسطین خواهد رفت؛ مشاهده می‌کنیم که امروز این اتفاق افتاده و چرخ هسته‌ای ما را کند کرده‌اند و به سایر مسائل کشور ما از جمله مسائل موشکی وارد شده و مرتباً زیاده خواهی می‌کنند و اگر مسائل موشکی را هم تعطیل کنیم بهانه دیگری خواهند آورد اما این ما هستیم که نباید اجازه دهیم غرب و در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی به خواست خود برسند.

اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه رمز موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی را اراده ملی عنوان کرد و گفت: اگر اراده ملی شکل بگیرد و مسئولان و مردم به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی عمل کنند پیروز خواهیم شد. نصری ادامه داد: با خرید کالای ایرانی، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید داخل، مبارزه با ورود کالاهای قاچاق قطعاً می‌توانیم به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم. ما باید فقط کالاهایی را که در داخل نداریم و توان تولید آن‌ها را هم در داخل نداریم وارد کنیم اما اگر هر محصولی را به کشور وارد کنیم قطعاً به تولید داخلی ضربه زده‌ایم. استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی یک شبه ایجاد نمی‌شود و تضمین آن اراده ملی است که در این رابطه باید مردم، مسئولان و نظام بانکی و همه از تولید داخل حمایت کنند تا از این طریق مشکلات اقتصادی حل شده و روز به روز مقاوم‌تر شویم.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *