احداث شهرک مبل درمنطقه ۱۱ حتمی شد

زهرا نصیری

شهردار اصفهان که برای دومین بارو به فاصله زمانی کمتر از یکماه خود را به افتتاحیه پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۱ رسانده بود در جمع خبرنگاران از ارائه چتر خدمات جدید شهرداری به مردم منطقه ۱۱ اصفهان خبرداد و با این نکته اشاره داشت که شهراصفهان اکنون به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است. مهدی جمالی نژاد، درچهل و هفتمین برنامه “هر هفته چند افتتاح در منطقه ۱۱ از احتمال حضورییس جمهوربرای افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی شهرتا انتهای سال و یا ابتدای سال آینده خبر داد و به افتتاح دفتر تسهیل گری بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: راه اندازی این دفاتر در مناطق محروم و کم برخوردار تأثیر بسزایی در نوسازی بافت فرسوده و قدیمی محلات دارد. وی با حضوراعضای شورای شهر، معتمدان محلی و خانواده شهدا در منطقه رهنان، فاز اول خیابان فضیلت، بوستان شهاب، اولین دفتر محلی تسهیل گری بافت فرسوده و ساماندهی گلزار شهدای رهنان را به صورت رسمی به بهره برداری رساند

۷۰ درصد تخفیف صدور پروانه ساختمانی

شهرد اراصفهان در ادامه از ارائه ۷۰ درصد تخفیف صدور پروانه ساختمانی در قالب بسته تشویقی ساخت و ساز سخن به میان آورد و ادامه داد: با ارائه این بسته تشویقی و وام نوسازی دولت می‌توان بافت‌های قدیمی شهر را باز زنده سازی کرد. وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه پهن کردن فرش قرمز بر زیر پای سرمایه گذاران به نتیجه رسیده است توضیح داد: در طول یکسال اخیر ۳ برابر ۱۰ سال گذشته سرمایه گذار جذب کرده‌ایم. جمالی نژاد با اشاره به اینکه حضور و ابراز احساسات مردم مناطق کم برخوردار منطقه ۱۱ در مراسم افتتاحیه‌ها مثال زدنی و کم نظیر است افزود: در کنارپروژه های محله محور طرح‌های بزرگی در شهر اصفهان در حال احداث است. وی اظهارکرد: بیشتر پروژه‌های عمرانی بزرگ شهر اصفهان تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد. جمالی نژاد گفت: از شهروندان اصفهانی که در ۲ ماه پایانی سال به دلیل فعالیت‌های عمرانی شهر در رفت و آمد دچار مشکل می‌شوند عذرخواهی می‌کنم.

احداث شهرک مبل قطعی شد

شهردار اصفهان در خصوص احداث شهرک مبل در منطقه ۱۱ عنوان کرد: تفاهم نامه احداث شهرک مبل با مشارکت بخش خصوصی منعقد شده است و به زودی کلنگ آن به زمین زده می‌شود. جمالی نژاد تاکید کرد: احداث شهرک مبل در ساماندهی صنایع چوبی که در این منطقه فعال هستند کمک شایانی می‌کند به طور حتم این شهرک اقدامی بدیع در سطح کشور خواهد بود چرا که نمونه آن را در کشور نداریم.

بودجه سال ۹۶ مطابق با برنامه‌های فرادستی است

رئیس شورای شهراصفهان درادامه نیز با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری اصفهان مطابق با برنامه‌های فرادستی مثل اصفهان ۱۴۰۰ بوده که فشار مالی بر شهروندان را تا حد قابل توجهی کاهش داده و مطالبه‌گری شهرداری از دولت را افزایش داده است گفت: محصول برنامه‌ریزی‌های شهری همواره باید به مردم گزارش شود که آیین هر هفته چندین افتتاح گزارشی از روند فعالیت‌های چند ساله شهرداری و تصمیم‌گیری‌های شورای اسلامی شهر است. رضا امینی، از ساماندهی گلزار شهدای شهر رهنان خبرداد و افزود: فاز نسخت خیابان فضیلت، مجموعه دفتر تسهیل‌گری در خیابان درخشان و پارک شهدای شهاب در محله لیمجیر با مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع از جمله طرح‌های ارزشمندی بود که تحویل شهروندان خوب منطقه ۱۱ شد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استقبال گرم و صمیمی چند صد نفری شهروندان منطقه ۱۱ (محله رهنان) به خصوص محله لیمجیر از جمله نکات قابل توجهی بود که قطعاً وظیفه مسؤولان را سنگین‌تر خواهد کرد.

تلاش برای وفاق شهرداری و شورای شهر

وی با اشاره به نحوه عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان طی یک سال گذشته تصریح کرد: علی‌رغم تعدد افکار و تضارب اندیشه‌هایی که در شورای اسلامی شهر اصفهان وجود دارد، هرچه به سمت انتهای دوره نزدیک‌تر می‌شویم تلاش برای وفاق و تعامل بیشتر شده و نتایج خوبی حاصل می‌شود. امینی اظهار داشت: یکی از بهترین نتایج تعامل میان مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان انعقاد بودجه‌ای منطقی در فرصتی قانونی مطابق با برنامه‌های فرادستی مثل اصفهان ۱۴۰۰ بوده که فشار مالی بر شهروندان را تا حد قابل توجهی کاهش داده و مطالبه‌گری شهرداری از دولت را افزایش داده است که در ابتدای این هفته به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید. وی تأکید کرد: انطباق میان خاستگاه‌ها و دیدگاه‌های مردم با مقتضیات اقتصادی شهر می‌تواند اعتماد سازی بهتری را فراهم کند تا مسؤولان مطابق آنچه که وعده می‌دهند، اعتبارات را لازم را نیز پیش‌بینی کنند.

زیباسازی نصف جهان برای نوروز

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به زیباسازی شهر برای ایام نوروز گفت: برای زیباسازی شهر برنامه‌های متنوعی دیده شده است که به طور حتم برای زیباسازی شهر از نظرات همه مردم به خصوص هنرمندان استفاده می‌شود. شهردار اصفهان در ادامه به زمین‌های کشاورزی مناطق حاشیه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی در کمیسیون ماده ۵ و شورای برنامه ریزی و کارگروه زیربنایی استان مشخص می‌شود و شهرداری تنها یک رأی در این موضوع دارد. جمالی نژاد اضافه کرد: قرار نیست زمین تبدیل به ساخت و ساز شود اما زمین‌هایی که قابلیت کشت نداشته باشند برای تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ در حال پیگیری است. وی اظهارکرد: در ادامه برنامه هر هفته چند شاهد افتتاح در ایستگاه چهل و هفتم امروز شاهد افتتاح بوستان شهاب و خیابان فضیلت در محلات کم برخوردار منطقه ۱۱ بودیم.

بازگشایی گلوگاه ترافیکی منطقه ۱۱

در ادامه این مراسم مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از گشایش یکی از گلوگاه‌های مهم این منطقه خبر داد و بیان داشت: یکی از این پروژه‌ها افتتاح فاز اول خیابان فضیلت در محله ماشاده به طول ۴۰۰ مترمربع و مساحت ۶ هزار مترمربع است که با افتتاح آن یکی از گلوگاههای مهم منطقه ۱۱ گشایش می‌یابد. رسالت از افتتاح بوستان محلی شهاب خبر داد و افزود: “بوستان شهاب” به مساحت ۷ هزار مترمربع در محله لیمجیر نیز عملیات تملک، آزادسازی و احداث آن انجام و امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

راه اندازی دفتر تسهیل گری بافت فرسوده درشهرداری

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در ادامه دفتر تسهیل گری بافت فرسوده در این منطقه را از دیگر پروژه‌های آماده بهره برداری امروز در این منطقه اعلام و خاطرنشان کرد: با افتتاح این دفتر و ورود مشارکت کننده و با حمایت‌های معاونت شهرسازی و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در احیا و بازآفرینی بافت فرسوده منطقه ۱۱ گام‌های ارزشمندی برداشته خواهد شد. رسالت از ساماندهی گلزار شهدای رهنان خبر داد و گفت: در کنار این اقدامات، برنامه سخت افزاری و نرم افزاری برای شهدای رهنان تعبیه شده که مردم با تلفن همراه می‌توانند هنگام عزیمت به قبور این شهدا از عکس‌ها، وصایا و خاطرات شهدا آگاه شوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *