ساخت چند سریال تلویزیونی توسط صدا و سیمای اصفهان

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان خبرداد:

ساخت چند سریال تلویزیونی توسط صدا و سیمای اصفهان

زهرا نصیری

کمبود بودجه‌های بسیار حیاتی در رسانه ملی فرآیندهای جدی تغییر آنالوگ به دیجیتال و تغییر کیفیت تصویر از SD به HD رسانه ملی ایران را به تأخیر انداخته است. این مطلب شاه کلید صحبت‌های مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان درنشست خبری خود با خبرنگارن بود. مسعود احمدی افزادی، با بیان اینکه امروزه بیننده از رسانه ملی بهترین کیفیت تصاویر را به لحاظ رنگ می‌خواهد که این مطالبه هم به حق است، افزود: برای رفع تمام این مشکلات باید سواد و شناخت رسانه‌ای را در بین اقشار مختلف مردم افزایش دهیم. وی با تأکید بر اینکه دولتمردان، مسؤولان مربوطه و مجلس شورای اسلامی باید تدبیر کنند تا کشور دچار خلأ ارتباطی نشود، افزود: این موضوع یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و باید در اولویت‌ها قرار گیرد. وی وضعیت کلی صدا و سیمای استان اصفهان در بین دیگر استان‌ها نه متأخر و نه متقدم دانست و عنوان کرد: تجهیزات صدا و سیمای مرکز استان اصفهان متوسط است که به لحاظ قطبیت اصفهان به عنوان صنعت، گردشگری، فرهنگ و تمدن و غیره باید به آن توجه بیشتری شود. وی با اشاره به اینکه استودیوگریزی به معنای برنامه سازی خارج از استودیو از جمله سیاست‌ها و راهبردهای اصلی این مجموعه در آینده پیش رو محسوب می‌شود گفت: خوشبختانه صدا و سیما ارتباط مستمری با ستاد سفر نوروزی دارد و برای انعکاس اخبار مرتبط با آب و هوا، وضعیت جاده‌ها و مباحث گردشگری و دیگر موضوع‌های مرتبط تلاش خواهد کرد. احمدی افزادی، با اشاره به تشکیل معاونت فضای مجازی و رسانه‌های نوین در رسانه ملی، گفت: استان اصفهان از جمله نخستین مناطقی است که این معاونت بزودی در آن فعال می‌شود. وی در رابطه با برنامه‌های صدا و سیمای اصفهان برای نوروز ۹۶ نیز گفت: ویژه برنامه‌های شب عید امسال از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد یافت. مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهارکرد: ویژه برنامه‌های روزانه و شبانه در مجموعه‌های تاریخی اصفهان با حضور شهروندان از جمله برنامه‌های پیش از تحویل سال خواهد بود، همچنین برنامه‌های ‘تماشاخانه’ و ‘جاده ابریشم’ برنامه‌هایی است که در ایام نوروز پخش خواهد شد.

تولید چند سریال تلویزیونی در اصفهان

همچنین در این نشست معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: تولید چند سریال تلویزیونی سال آینده در اصفهان کلید می‌خورد، برای مثال تولید سریال ‘ بازگشت سیمرغ’ با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان که در مرحله فیلمنامه نویسی قرار دارد از سال آینده آغاز می‌شود و به مدت ۱۸ ماه ادامه می‌یابد.

 

سید علی معصومی زاده تصریح کرد: سریال ‘هزار سرباز’ نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان سال آینده در اصفهان تولید خواهد شد، همچنین سریال ‘برج آمال’ با موضوع قاچاق کالا نیز از جمله مجموعه‌های تلویزیونی تولیدی در سال ۹۶ خواهد بود. وی افزود: ۳۰ فیلم سینمایی خارجی تولیدی از سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز در ایام نوروز از شبکه اصفهان پخش خواهد شد، همچنین گلچینی از برنامه‌های زنده رود پخش شده در طول سال در این ایام به روی آنتن می‌رود.

اقتصاد مقاومتی در آئینه صدا و سیما

پمعاون سیمای صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به مبحث اقتصاد مقاومتی گفت: امسال در این زمینه ۲۲ هزار دقیقه برنامه تولید شد و به روی آنتن رفت. همچنین معاون رادیو صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز در این نشست گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردم جهان از مخاطبان رادیو به شمار می‌روند و ۲۷ درصد از مردم ایران نیز به رادیو گوش می‌دهند و این آمار برای مردم استان اصفهان حدود ۳۸ درصد و نشانگر این است که رادیو از جمله وسایل ارتباط جمعی محبوب نزد اصفهانی‌ها محسوب می‌شود. سید محسن طباطبایی گفت: این معاونت برای ایام عید ۱۱ عنوان برنامه با محوریت تفریح و فراغت در دستور کار دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *