احداث بیمارستان فوق تخصصی بسیج جامعه پزشکی در ۲۴ ساعت

در منطقه حصه انجام شد؛

احداث بیمارستان فوق تخصصی جامعه پزشکی در ۲۴ ساعت

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) در آئین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید دکتر بهرام شکری که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان برپا شده بود گفت: انقلاب اسلامی ایران برکات زیادی داشت و باعث پیشرفت های زیادی شد امّا امروزه باز هم شاهد محرومیت هایی در حوزه های مختلف و مهمتر از همه حوزه بهداشت و درمان هستیم.

*  علّت وجود محرومیت ها ریشه یابی شود

غلامرضا سلیمانی در این مراسم که مدیرکل بحران استانداری معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری هم میهمان آن بودند ادامه داد: باید ریشه یابی شود که چرا این محرومیت ها با وجود گذشتن دولت های مختلف باز هم وجود دارد و متأسفانه در برخی از نقاط رشد داشته است.

وی همچنین افزود: دو راهکار برای رفع این محرومیت ها وجود دارد که یا باید منتظر دستگاه های دولتی برای رفع این محرومیت ها بود و در راهکار بعدی هم استفاده از توان و پتاسنیل مردمی است که این راهی میانبر در کنار برنامه های دستگاه های مسئول است.

این فرمانده نظامی خاطر نشان کرد: روند محرومیت زدایی در حوزه بهداشت و درمان که یکی از حوزه های مورد نیاز است باید ادامه پیدا کند و بسیج جامعه پزشکی با قدرت این مسئله را پیگیری می کند چرا که در هر نقطه ای که نارسایی در کشور وجود دارد بسیج به صورت تخصصی وارد میدان عمل می شود و به دستگاه های مسئول کمک می کند.

* راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی

وی همچنین تصریح کرد: نیروی مردمی باعث می شود تا سرعت محرومیت زدایی کمتر از گسترش محرومیت نشود و تأثیر مثبتی را در این راه ایفا کند، البته برپایی این بیمارستان ها نمونه ای از ده ها هزار نمونه کاری است که باید در تمامی زمینه های تخصصی و عمومی و زیرساختی اقدام شود.

فرمانده سپاه استان اصفهان همچنین تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاه محرومیت زدایی تأسیس کرده است که در سطح استان راه اندازی شده و از ابتدای سال آینده کار خود را در محوریت های بهداشت و درمان، اشتغال، زیرساخت و فرهنگی در مناطق محروم شروع خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان هم در آئین افتتاح این بیمارستان گفت: مدیریت بحران یکی از اهداف و وظایف بسیج جامعه پزشکی در مانورهای امداد و درمان و همچنین در مواقع بحران است که برپایی این بیمارستان علاوه بر محرومیت زدایی ما را به این هدف مهم می رساند.

*  برپایی بیمارستان فوق تخصصی بسیج جامعه پزشکی در ۲۴ ساعت

محسن حجتی افزود: با در اختیار داشتن توان تخصصی و فنی بالای بسیج جامعه پزشکی استان، توانستیم تحولی جدید بوجود بیاوریم و از ابتدایی ترین اقدامات بیمارستان مانند شناسائی محل احداث تا آخرین مراحل کار را در ۲۴ ساعت به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: فراخوان نیروهای پیراپزشکی و تخصصی را هم در کمتر از ۲۴ ساعت انجام داده و با فراخوان کردم متخصصی و فوق تخصصین و همچنین تیم های اضطرار در سطح شهرستان هایی مانند شاهین شهر، لنجان و نجف آباد نیروهای بیمارستانی را چینش و بکارگیری کنیم.

حجتی خاطرنشان کرد: کلیه خدمات این بیمارستان به صورت رایگان به مردم محترم ارائه می شود.

رئیس بیمارستان صحرایی شهید شکری تصریح کرد: آمادگی در مواقع بحران یکی از مسائلی است که باعث می شود بسیج جامعه پزشکی در قالب بیمارستان های صحرایی آمادگی خود را محک بزنند.

* پایش سلامت عمومی مردم حصه

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این مراسم افتتاحیه گفت: خدمت رسانی به ساکنین منطقه حصه یکی از اهداف برپایی این بیمارستان است که در طول مدت برپایی، پوشش خدمتی ارائه می دهد.

حمید صانعی افزود: در این بیمارستان یک پایش سلامت عمومی برای مردم منطقه هم صورت می گیرد که مراحل درمانی در مراکز تخصصی پیگیری می شوند و مهاجرین کشورهای دیگر هم می توانند با شرایطی از این خدمات استفاده کنند.

وی همچنین ابراز داشت: آمادگی نیروهای بهداشتی درمانی بسیج جامعه پزشکی امری بسیار واجب و ضروری است که در چنین مانورهایی این میزان آمادکی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

صانعی عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان ظرفیت و پانسیل بالایی دارد و با ۳ هزار نیروی تخصصی می تواند خدمات ارزنده و قابل توجهی را ارائه دهند و در هر شرایطی آماده خدمت هستند.

این بیمارستان دارای درمانگاه عمومی و دندانپزشکی، درمانگاه های تخصصی طب سنتی، ارتوپدی، اطفال، عفونی، داخلی، طب اورژانس، پوست و مو، اورولوژی، زنان و زایمان و درمانگاه های فوق تخصصی چشم، مغز و اعصاب به همراه آزمایشگاه، اورژانس خواهران و برادران، آزمایشگاه و مجهز به دو دستگاه آمبولانس آماده به کار می باشد و تا بیستم اسفندماه آماده ارائه خدمت است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *