سریال سین هشتم

گزارش کیمیای وطن از سریال‌های نوروز ۹۶

سریال سین هشتم

هامون رشیدیان

نوروز برای کسانی که قصد سفر ندارند بهترین فرصت برای تماشای سریال‌های تلویزیونی است. به همین دلیل هم هر ساله شبکه‌های مختلف سعی می‌کنند با ساخت سریال‌های جذاب حداقل این گروه از مخاطبان را راضی نگه دارند. هر چند در روزهای اخیر خبر متوقف شدن ساخت کلاه قرمزی بسیاری از مخاطبان رسانه ملی را ناراحت کرده است اما حداقل چند سریالی هستند که ساختشان مدت‌ها قبل به پایان رسیده و می‌توانند اوقات خوشی را برای بینندگان رقم بزنند. «علی البدل»، «مرز خوشبختی»، «خانه ما» سه سریالی هستند که نامشان برای پخش در شبکه‌های مختلف سیما در نوروز ۹۶ مطرح شده است. به همین بهانه در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به این سریال‌ها.

علی البدل

سریال «علی البدل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری زوجی که سال‌هاست با هم کار می‌کنند یکی از گزینه‌هایی بود که از همان ابتدا به عنوان سریال نوروزی شبکه یک از آن یاد شد و پیش‌تر از هر سریال دیگری تصویربرداری و ضبط شد. قصه «علی البدل» در روستایی در ناکجاآباد اتفاق می افتد و روایتی طنز دارد. از بازیگران این سریال می‌توان به مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، احمد مهرانفر، حسین محب اهری، هادی کاظمی، هومن حاجی عبداللهی، محمود جعفری، عزت الله رمضانی فر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، آرزو نبوت، میثم چگینی و محسن تنابنده اشاره کرد.

مرز خوشبختی

حسین سهیلی زاده که امسال با سریال «پریا» و با شکستن تابوهایی بی اساس درباره ایدز به شبکه سه رفت، با «مرز خوشبختی» به شبکه دو آمد. سهیلی زاده که همچون سیروس مقدم یکی از پرکارترین کارگردانان تلویزیونی است سریال جدیدش را با فضایی نوروزی و مفرح پیش برده است. در این سریال بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، امیرحسین آرمان، مهدی سلوکی، شهرزاد کمالزاده و سروش جمشیدی به ایفای نقش می‌پردازند و در حال طی کردن مراحل نهایی برای پخش از شبکه دو در ۱۵ قسمت است.

خانه ما

سامان مقدم که پیش از این دو مجموعه موفق «پری‌دخت» و «شمس‌العماره» را با حضور بازیگرانی متعدد و سرشناس از شبکه دوی سیما روانه آنتن کرده و مخاطبانی را هم جذب آثارش کرده بود، این بار هم دوباره با مجموعه‌ای تازه و پربازیگر به تلویزیون برگشته است. مجموعه‌ای که ابتدا «خانه ما» نام گرفته و بعد به «دیوار به دیوار» تعییر نام داده و قرار است در ایام نوروز از شبکه سه سیما روی آنتن برود. دیوار به دیوار در دکوری عظیم و مجلل واقع در یکی از خانه‌های محله نیاوران تهران در حال فیلمبرداری است و مراحل ضبط و تدوین آن هم به صورت همزمان ادامه دارد. در خلاصه داستان این مجموعه که مضمونی کمدی دارد، آمده است: «دیوار به دیوار داستان چهار خانواده را روایت می‌کند که هیچ نوع آشنایی با یکدیگر ندارند، اما به دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با هم زندگی کنند و ماجراهایی را رقم بزنند.» گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، رؤیا تیموریان، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، حسن زارعی، پژمان جمشیدی، امیرمهدی ژوله، یاسمینا باهر، علی شادمان و مهسا طهماسبی ازجمله بازیگران اصلی این سریال پربازیگر هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *