اعتقاد قلبی دارم که شهدا زنده‌اند

همسرشهید نعمت ا…نقدی در گفت و گو با کیمیای وطن:

اعتقاد قلبی دارم که شهدا زنده‌اند

زهرا نصیری

شهید نعمت ا…نقدی ازجمله شهدای شاخص شهرستان خمینی شهر بودکه در یک خانواده مؤمن و متدین در سال ۱۳۲۴ دیده به جهان گشود. وی پس ازگذرندان دوره سربازی درسال ۱۳۴۸ درفضایی کاملاً سنتی ازدواج کرد که از او ۲ پسر ویک دختر به یادگارمانده است. او در وصیتنامه اش به همسرش سفارش کرد تا قرآن را به فرزندانش بیاموزد وشرایط ادامه تحصیل را برای آنان فراهم کند، همچنین به فرزندانش تاکید مؤکد بر پیروی ازخط امام و رهبری داشت. شهید نقدی در ۲۳ تیرماه سال ۱۳۶۱ درعملیات رمضان و درمنطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل شد، اما پیکر مطهرش ۱۵ سال بعد به خاک وطن بازگشت و طبق وصیتش در امامزاده سیدمحمد خمینی شهر به خاک سپرده شد. با توجه به فعالیت‌های بسیاری که این شهید دردوران قبل ازانقلاب و بعد ازانقلاب درسنگرهای فرهنگی و اجتماعی داشت، به سراغ همسر این شهید عزت نقدی رفتیم تا با ایشان گفتگوکنیم.

* بفرماید شرایط ازدواج و کار شهید نقدی چگونه بود؟

با سلام به روح مطهر همه شهدا. هردوی ما بواسطه رابطه فامیلی و وجود خانواده‌های متدین ومومن آشنایی کامل ازیگدیگر داشتیم، ایشان خیلی بمن علاقه داشت و این مساله سبب شد که درسن ۱۲ سالگی به عقد ایشان دربیایم. در ابتدا پدرم با این ازدواج مخالف بود اما با اصرار شهید نقدی و عمه‌ام این ازدواج انجام شد. پس از ۲ سال زندگی در اصفهان بعلت شرایط کاری آقای نقدی زندگی ما به آبادان منتقل شد به گونه‌ای که ما ۱۰ سال در محله بهمن شیر آبادان ساکن بودیم. اما چند ماهی قبل از جنگ بود که شهید نقدی به اصفهان انتقالی گرفت و ما به زادگاهمان برگشتیم.

* ازویژگی خاص خانواده نقدی برایمان بگوید؟

خانواده شهید نقدی برای دفاع از انقلاب خون سه تن از فرزندان خود را تقدیم اسلام نموده است که شامل مرتضی نقدی ۱۸ ساله، کرمعلی نقدی ۱۷ ساله ونعمت ا.. نقدی ۳۷ ساله. که هرسه این شهدا در امامزاده سید محمد خمینی شهر آرمیده‌اند. به دلیل فعالیت‌های سیاسی که شهید نقدی داشت اولین نامه‌ای که از دفتر پیروان خط امام و رهبری در سال ۵۷ صادر شد ابتدا به دست ایشان رسید. شهید نقدی شدیداً انقلابی بود، اهل نماز جمعه وجماعت بود و همیشه در مراسمات مذهبی شرکت می‌کرد، البته اوبه ورزش هم علاقه داشت و به صورت شبانه درس می‌خواند، این ویژگی حلم و صبر و توانایی شهید نقدی برای من بسیار حیرت انگیز بود.

*شیرین‌ترین خاطره‌ای که ازشهید نقدی در ذهن داریدبرایمان بگوید؟

خاطرات بسیاری از زندگی با پسر دایی‌ام دارد که مهمترین آن دیدار با امام خمینی (ره) است. سال ۱۳۵۹ بود که به دیدار امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم رفتیم. آن زمان من کم سن و سال بودم وخیلی صادقانه و بی آلایش و به صورت خصوصی با امام خمینی (ره) دیدارکردم. ازدرب اتاق کوچکی که چهار دورش پتو پهن بود وارد شدم ودر کنار در رودی ایستادم. ناگهان با چهره‌ای نورانی و صمیمی روبه رو شدم. بعد ازچنددقیقه متوجه شدم که حضرت آقا ازمن خواستند که با فرزندانمان کنار ایشان بنشینیم و ایشان نیز تذکراتی بمن دادند. خیلی دوست دارم که با مقام معظم رهبری هم دیدارخصوصی داشته باشم و این جزآرزوهایم است.

* اعتقاد دارید که شهدا زنده‌اند؟

من اعتقاد قلبی و روحی دارم که شهدا زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند، شاید برخی‌ها به این جملات واکنش نشان دهند و بگویند این حرف‌ها خرافه است. اما من با عمق وجودم به این مساله پی برده‌ام که شهدا زنده‌اند و ما را نظاره می‌کنند، چندینبار شهید نقدی به خوابم آمده و مسائلی را با من مطرح کرده است که جز زندگی روزمره من بوده ولی شهید به من تذکر داده است و یا درخواستی ازمن نموده است.

*وسخن آخر…….

پیامی برای خانواده شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم دارم که ازخداوند بزرگ طلب صبر و استقامت برای آن‌ها دارم. مطئنم که خانواده‌های شهداء حتماً کمبودهایی در زندگی خواهند داست اما به خدا توکل کنند و به این مساله واقف باشند که شهدا حامی آنان خواهند بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *