اصفهان رتبه نخست حوادث را به خود اختصاص داده است

درنشست خبری جمعیت هلال احمر استان اصفهان عنوان شد:

اصفهان رتبه نخست حوادث را به خود اختصاص داده است

زهرا نصیری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: افتخار می‌کنیم استان اصفهان از استانهای برترکشوراست که بیشترین افراد داوطلب جوان را دارد و به واسطه حضور خیرین و داوطلبان کنونی بیشترین پروژه‌های داوطلبی را انجام داده است که ارزش هر کدام بیشتر از یک میلیون تومان است. محسن مؤمنی، با اشاره به اینکه متاسفانه بیشترین حوادث ترافیکی در سطح استان اصفهان اتفاق می افتد ودر بیشتر از ۴۰ پایگاه عملیات‌های امداد و کمک رسانی توسط اعضای داوطلب انجام می‌شود افزود: در بخش توانبخشی میزبان جانبازان هستیم و به بهترین روش‌ها و با استفاده از بهترین تکنیک‌ها در کمک رسانی به معلولیتشان تلاش می‌نماییم. وی گفت: فردا پایگاهی درسه راه مبارکه با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر و مسوولین ستادی که از تهران می‌آیند افتتاح خواهد شد و این پایگاه توسط مجتمع فولاد ساخته شد که کار خیرخواهانه در جهت ارائه خدمات به همشهریان است. این یک کار خیرخواهانه از سوی یک شرکت دولتی است و پایگاه مهیار ۵۰ کیلومتر جلوتر از این پایگاه افتتاح می‌شود که با مساعدت خیر شهرضایی بوده است

طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی

. وی از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در سال ۹۶ از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه خبر داد وگفت: ما ۳۰ پست برای اجرای این طرح درسراسر استان دایرکردیم و ۷۰۰ نفر از اعضا در این پست‌ها ارائه خدمت می‌کنند. همچنین علیرضا سلیمی، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان، با اشاره به اینکه بیشترین خدمات هلال احمر به مناطق فریدونشهرارائه می‌شود افزود: حمایت از بیماران نیازمند را در برنامه‌ها داشته‌ایم و بخشی از هزینه‌های دارویی این افراد توسط خیران و داوطلبین و بخشی از اعتبارات حمایتی هلال احمر انجام شده است. در مجموع بالغ بر ۵۹۸ میلیون تومان در سال جاری با مشارکت هزارو ۳۲ نفر بانی و خیر داوطلب انجام شده است.

وقوع بیش از ۳ هزار حادثه در استان اصفهان

در ادامه نیزمعاون جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۳۵۸ مورد حادثه به وقوع پیوسته است، گفت: استان رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد، بالغ بر ۳ هزار و ۳۴۰ نفر نیز نجات یافته‌اند. داریوش کریمی، با اشاره به اینکه در مجموع هزار و ۴۰۰ نفر نجات‌گر داوطلب تخصصی آموزش دیده دارای درجه داریم، افزود: امداد و نجات در ۳ حوزه فعالیت دارد و عمده فعالیت‌مان مربوط به آموزش نجات‌گرهای داوطلب است، در همین راستا دوره‌های نجات در آوار، کوهستان، سیلاب و غیره برگزار کرده‌ایم. وی با بیان اینکه تا کنون ۷ هزار و ۵۴۵ نفر را با توجه به آموزش‌ها درجه‌بندی کرده‌ایم، تصریح کرد: در همین راستا نجات‌گرها را نیز در قالب ۳۲۰ تیم، تیم‌بندی کرده‌ایم. کریمی با بیان اینکه در سال جای بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۸ مورد حادثه به وقوع پیوسته است، بیان کرد: متاسفانه استان اصفهان در حوادث و عملیات‌هایی که روی داده است رتبه نخست کشور را دارد ودر همین راستا بالغ بر ۳ هزار و ۳۴۰ نفر نجات یافته‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۸۹ نفر انتقال داده شده و ۶۵۱ نفر نیز سرپایی خدمات گرفته‌اند. امیر جلالیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۸ هزار و ۵۵ نفر در سال جاری زیر پوشش آموزش همگانی قرار گرفتند، بیان کرد: وضعیت آمادگی خانواده‌ها ایرانی ۸٫۳ درصد است و هلال احمر در نظر دارد تا سال ۱۴۰۰ این شاخص را به ۳۰ درصد برساند، در همین راستا ۲ هزار و ۲۵۰ خانوار را تحت پوشش آموزش قرار داده‌ایم و امیدوار هستیم تا سال آینده این عدد به ۲۰ هزار نفر برسد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *