فیلم‌های متفاوت سال

سال ۹۶ سال پر رونقی برای سینما بود، شکسته شدن رکوردها یکی پس از دیگری نشان از این دارد که حداقل بخش عام سینما تا همین آغازین روزهای سال هم موفق عمل کرده است. اما سینمای کمی خاص‌تر می‌تواند به اندازه سینمای عام موفق عمل کند؟ برای پاسخ به این پرسش نگاهی خواهیم داشت به چند فیلم متفاوت سینما در سال پیش رو.

هجوم

شهرام مکری که سال گذشته فیلم “ماهی و گربه” او درگروه هنر و تجربه بازخورد بسیار خوبی داشت، تصمیم گرفت “هجوم” را با همان سبک و سیاق اما به شکلی دیگر بسازد. فیلم ساخته شد و با توجه به این که مکری منتظر اکران فیلمش در جشنواره سی و پنجم بود، به علت ممیزی‌های فراوان امکان حضور در بخش چشم انداز سینمای ایران را پیدا نکرد. داستان “هجوم” درباره یک تیم ورزشی آماتور و مربی‌شان است. اعضای تیم رازی برای پنهان کردن دارند و گروهی در جست وجوی پیدا کردن سرنخ‌هایی از این ماجرا هستند. در این فیلم بابک کریمی، محمد ساربان، لوون هفتوان، عبد آبست، الاهه بخشی، پدرام شریفی، مهدی اعتماد سعید، بهزاد دورانی، میلاد رحیمی، فراز مدیری، سجاد تابش، محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، مجید یوسفی، اسماعیل گرجی، علی میری، رامتین هوشمند، محمد تقی زاده فرید، مجید اسدی، سهیل سمیعی، زهرا سلیمانیان به ایفای نقش پرداخته‌اند. احتمال می‌رود فیلم جدید مکری در گروه هنر و تجربه اکران شود و باید دید این فیلم هم می‌تواند موفقیت ماهی و گربه را تکرار کند یا خیر.

ملی و راه‌های نرفته‌اش

تهمینه میلانی همانند گذشته همچنان دغدغه‌اش مسائل اجتماعی و خانوادگی است. پس از اعلام اسامی و حذف فیلم میلانی از جشنواره فیلم فجر، او در پستی نوشت: شایعات زیادی درباره عدم حضور ” فیلم ملی (ملیحه) و راه‌های نرفته‌اش ” در فضای مجازی پخش شده است، واقعیت این است که فیلم به دلیل موضوع آن (خشونت خانگی) که از نظر من و همسرم اولویت فرهنگی است و می‌تواند راهگشای زوج‌های جوان به زندگی بهتر شود، مورد پذیرش هیئت انتخاب قرار نگرفته است و فقط همین. امیدوارم در اکران عمومی تأثیر خود را در کاهش خشونت خانگی بگذارد. به نظر ما عوامل فیلم شایستگی تشویق داشتند که ممکن نشد. “ملی و هزار راه نرفته‌اش” داستان دختری جوان و کم تجربه به نام “ملیحه” است که با ازدواجی نادرست و بدون رضایت خانواده با جوانی به نام سیامک دچار مشکلاتی می‌شود. بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از: میلاد کی مرام، ماهور الوند، جمشید هاشم پور، السا فیروزآذر، سارا خویینی ها و ستاره اسکندری.

گیلدا

امید بنکدار و کیوان علیمحمدی فیلم دیگری را در کارنامه خود ثبت کردند تحت عنوان “گیلدا”. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: گیلدا، مالک رستوران سپید، سیاه‌ترین شب زندگیش را پشت سر می‌گذارد. او برای نجات زندگیش تا صبح فردا فرصت دارد. مهناز افشار، سیاوش مفیدی، حمیدرضا پگاه، رضا شفیعی جم، هادی حجازی فر، فرخ نعمتی، مرتضی اسماعیل کاشی، حامد کمیلی، سعید چنگیزیان و هنرمند خردسال مهدیار عزیزی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

لابی

فیلم لابی ساخته محمد پرویزی است. در خلاصه فیلم آمده: “لابی” روایت آدم‌هایی است که آمده‌اند چند صباحی بمانند و بروند، گاهی از کنار هم بی‌تفاوت می‌گذرند و گاهی می‌مانند… هر مسافر قصه‌ای دارد. شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، علیرضا آقاخانی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، مهرداد صدیقیان، آزاده صمدی، آرمان درویش، سام نوری، هستی مهدوی فر، مهسا همتی، مارن میلر، سارا منجزی پور، الهام جعفرنژاد بازیگران این فیلم هستند. نام شهاب حسینی و ساره بیات در کنار چندین و چند بازیگر مطرح دیگر می‌تواند این فیلم را به یکی از فیلم‌های پرفروش سال تبدیل کند که در عین حال مخاطبان خاص را هم راضی کند.

یواشکی

از جدیدترین فیلم رضا درمیشیان هیچ اطلاعاتی منتشر نشده و همانند فیلم‌های قبلی درمیشیان بسیاری از علاقه مندان جشنواره منتظر رونمایی این فیلم بوده‌اند که این اتفاق رخ نداد. گفته شد در لحظات آخر درمیشیان از حضور فیلم در جشنواره منصرف شده است.

بی‌حساب

بی‌حساب فیلمی سینمایی است به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه کنندگی سعید ملکان است. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است:”دن کیشوت پس از فراغت از تدارک مقدمات کار، نخواست بیش از این در اجرای نقشه خویش درنگ کند.” حمید فرخ نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی و صابر ابر، با هنرمندی: افسانه بایگان و با حضور آتیلا پسیانی ترکیب بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

نرگس مست

 

“نرگس مست” اولین تجربه بلند سینمایی سید جلال الدین دری است که تهیه کنندگی آن را عبدالله اسفندیاری بر عهده دارد. بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند، عبارتند از سعید پورصمیمی، سیامک صفری، رضا فیاضی، هومن برق نورد، متین ستوده، بهنام قربانی، امیرحسین مدرس، مهدی پاکدل و میترا حجار. خلاصه داستان فیلم: داستان یک سازنده قدیمی تار است که در خانه‌اش با گروه جوانی که تمرین موسیقی می‌کنند، مراوده دارد. او در فضای ذهنی خودش اساتید موسیقی ایران را گاه به جای آن‌ها تصور می‌کند و ما ترانه‌های ماندگار فارسی را از آن اساتید می‌شنویم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *