سر یک کارگردان سینما از قبرستان ربوده شد

 رسانه‌های آلمانی گزارش دادند سر فریدریش ویلهلم مورنو کارگردان فیلم کلاسیک “نوسفراتو” از آرامگاه خانوادگی او در قبرستانی در اشتانسدورف، آلمان ربوده شد.

به گزارش ورایتی، این فیلمساز آلمانی بیش از همه برای فیلم سیاه و سفید و اکسپرسیونیستی “نوسفراتو، یک سمفونی وحشت” (۱۹۲۲) شهرت دارد که از آن به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌شود.

در اتفاقی که یادآور فیلم‌های خود مورنو است، سارق یا سارقان تابوت فلزی را باز کردند و جمجمه او را دزدیدند. اشتانسدورف در ۱۲ مایلی جنوب غربی برلین واقع است. قبرهای دو برادر مورنو که در نزدیکی او قرار دارند، مورد تعرض قرار نگرفتند.

اشپیگل آنلاین گزارش داد کمی موم در اطراف قبر مورنو پیدا شده که نشان می‌دهد آنجا شمع روشن شده است.

ماکس شرک در صحنه‌ای از فیلم “نوسفراتو”

“نوسفراتو” اقتباسی غیرمجاز از رمان “دراکولا” نوشته برام استوکر بود. ماکس شرک در این فیلم نقش خون‌آشامی با گونه‌های گودرفته، سر طاس، با گوش‌هایی شبیه خفاش‌ و دستانی چنگال‌وار را بازی می‌کند که وقتی بیدار می‌شود موش‌ها و مگس‌ها را در اطراف خود دارد. یک منتقد فیلم در همان دهه ۱۹۲۰ نوشت: انگار که باد سرد روز قیامت به نوسفراتو وزیده باشد.

ورنر هرتسوگ کارگردان آلمانی در اواخر دهه ۱۹۷۰ “نوسفراتو” را با بازی کلاوس کینسکی بازسازی کرد.

مورنو بعدها برای چند سال در هالیوود کار کرد. او در ۱۹۲۷ فیلم “طلوع” را ساخت که در اولین جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برنده چند جایزه اسکار شد. “حقیرترین مرد”، “تارتوف”، “فاوست”، “نان روزانه ما” و “تابو” از دیگر فیلم‌های اوست.

مورنو که متولد ۱۸۸۸ در بیله‌فلد در استان وستفالیا بود، سال ۱۹۳۱ در یک تصادف رانندگی در نزدیکی سانتا باربارا در کالیفرنیا در ۴۲ سالگی درگذشت، اما در کشور خودش در اشتانسدورف دفن شد.

منبع:شهرخبر

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *