دو روز تا انتخاب دوازدهم

گروه سیاست: فاطمه احمدی

گزارش کیمیای وطن از آخرین تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در فرصت باقی مانده را در خبر زیر دنبال کنید.

 

سید ابراهیم رئیسی: اصلاح وضعیت فساد، فقر، بیکاری و محرومیت مستضعفین

دغدغه این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری برای برخورد و اصلاح وضعیت فساد، فقر، بیکاری و محرومیت مستضعفین محور اصلی سخنرانی های بود.

 

قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی بنده فاصله خود را با آستان قدس رعایت کردم و به قائم مقام گفتم شما کار را دنبال کنید و به روزنامه آستان قدس گفتم شما نباید یک کلمه از من دفاع کنید، برخلاف اینکه دولت روزنامه ایران و بسیاری از روزنامه‌های زنجیره‌ای را به‌کار گرفت، یعنی سعی کردم خودم باشم و حتی در جلسات رسمی آستان قدس نیز حاضر نشدم تا از آستان خرج نشود، ولی متاسفانه رقیب ما از امام رضا (ع) و آستان قدس علیه ما استفاده کرد.

 

سید مصطفی میرسلیم : مهار تورمی که قدرت خرید مردم را کاهش دهد، هنر نیست

 

جوانان در جامعه ما در شرایط مشکلی قرار گرفته‌اند ،مواجهه با جوانان باید با نگاه درست صورت گیرد، چرا که طبع جوانی براساس درستی، صداقت، پاکی و راستی است و ما باید به مسائل آن‌ها اهمیت بدهیم تا آثار خودش را در جامعه بگذارد.

 

از برنامه‌های مهم ما این است که امکانات ورزشی رایگان به صورت همگانی در اختیار جوانان قرار بگیرد تا براساس استعداد آن‌ها از جوانان حمایت بشود. همانطور که ما خودمان در رشته غریق نجات سعی کردیم جوانان را با توجه به استعدادشان در این زمینه آموزش بدهیم؛ لذا باید علایق و استعدادهای جوانان بررسی شود. همچنین مربیان کارآزموده تاثیر زیادی در تربیت جوانان دارند.

 

 

اسحاق جهانگیری : دولت آینده ضدفساد خواهد بود

 

تاکنون صحبت‌های زیادی از سوی برخی نامزد‌ها بدون اشاره به برنامه‌ای خاص انجام شده است، ما یک انباشت بیکاری داریم که از سالهای گذشته بین سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ اتفاق افتاده است و خالص ایجاد اشتغال ما تقریبا در این سال‌ها تقریبا صفر بوده است.

 

بهترین دوران ایجاد شغل تقریبا مربوط به دولت اصلاحات است که سالانه حدود ۶۳۵ هزار شغل ایجاد شده است.

 

البته در سالهای اخیر در دولت تدبیر و امید سالانه ۶۸۰ تا ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده است که جز بهترین سالهای ایجاد شغل به شمار می‌آید.ما برای دولت دوازدهم یک برنامه کاملی برای ایجاد شغل تهیه کرده ایم.

 

 

 

سیدمصطفی هاشمی‌طباء : کار ممیزی و انتظامی در کنار کار فرهنگی مورد نیاز است

 

سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مهمترین سند بالادستی نظام اسلامی است و همه دولت‌ها موظف به انجام برنامه‌های پیش‌بینی شده در آن هستند.

 

سند چشم‌انداز در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی جایگاه‌هایی را در نظر گرفته که این جایگاه برای آموزش و پرورش یکم و برای آموزش عالی دوم منطقه است. اگر خود باوری و رساندن ستوه مختلف علی‌الخصوص در بخش‌های آموزشی منطبق بر مسائل جاری کشور باشد، از تحقق این سند می‌توان امیدوارتر بود.

 

کار ممیزی و انتظامی در همه زمینه‌ها در کنار کار فرهنگی مورد نیاز است. فضای مجازی از جمله فضاهایی است که باید به دقت مورد رصد و توجه قرار گیرد.

 

فضای مجازی وقت انسان‌ها را تلف می‌کند و در بسیاری از اوقات باعث می‌شود انسان‌ها وقت خود را در آن هدر دهند.

روحانی: حصر و تحریم ایران را نمی‌پذیریم

به آنهایی که می‌خواهند قدرت در انحصار یک گروه خاص باشد می‌گوییم که قدرت ایران به همه ملت تعلق دارد و ما حصر قدرت را نمی‌پذیریم. ما نمی‌توانیم بعد از این همه تجربه به چهار سال قبل بازگردیم. ما تصمیم گرفته‌ایم که مسیر تعالی و پیشرفت را ادامه دهیم و نمی‌خواهیم که ایران دوباره تحریم شود و درب‌های بانک‌ها را ببندیم و به جای آن درب‌های صرافی‌ها را باز کنیم

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *